Brandchart Live

Brandchart live

6 juni 2019

Aftermovie Brandchart live 2018

Over Brandchart live

Brandchart live is het recruitment marketing event van het jaar. In 2018 kwamen er onderwerpen aan bod zoals employer branding, analytics in het recruitmentproces, virtual reality en vloggen.

Op Brandchart live zijn sponsors nooit sprekers, dit betekent dat de keynotes en de breakouts geen productpitches zijn, maar inspirerende en verdiepende sessies gegeven door spekers uit de top van het vak. Tijdens de keynotes en de breakouts leer je zaken die jij meteen de volgende dag in de praktijk kan brengen! De keynotes en breakouts zijn geen lange monologen van de sprekers, maar ze zijn allemaal interactief zodat jij maximaal kunt participeren. Na jouw bezoek aan Brandchart live kun je de volgende dag gelijk aan de slag!

Favorite Employer Awards

Tijdens Brandchart live worden de Favorite Employer Awards (FE Awards) uitgereikt. De FE Awards worden uitgereikt aan de populairste werkgever onder starters. De toonaangevende ranking van de meest favoriete werkgevers in Nederland wordt bepaald op basis van het grootste, onafhankelijke en meest betrouwbare campusonderzoek dat jaarlijks door Brandchart wordt uitgevoerd.

In 2019 vindt Brandchart live plaats op 6 juni. Zien we je daar?

Blijf op de hoogte!

Wil jij op de hoogte blijven van ontwikkelingen omtrent Brandchart live 2019? Laat hier jouw e-mailadres achter en zorg ervoor dat je niets mist!

Programma

09:30 – 09:45 Introductie
09:45 – 10:30 Keynote 1
Een realistisch Employer Brand bouwen – Chantal van Kuyen
10:30 – 11:15 Keynote 2
Augmented Reality in werving – Maarten Bokhoven
11:15 – 12:00 Breakouts
12:00 – 13:00 Lunch/network
13:00 – 13:45 Keynote 3
Analytics in het recruitmentproces – Maarten Broesterhuizen
13:45 – 14:30 Keynote 4
Inbound Recruitment Marketing – Cees Hupkes
14:30 – 14:45 Pauze
14: 45 – 15:30 Breakouts
15:30 – 16:30 Uitreiking Favorite Employer Awards
16:30 – 18:00 Netwerkborrel

Keynotes

Een realistisch employer brand bouwen – Chantal van Kuyen Chantal neemt je mee in haar methode om een employer brand echt te laten leven. Ontdek hoe cultuur, purpose en werkgeverschap samen het employer brand vormen en hoe je dit succesvol in de arbeidsmarkt zet. Augmented Reality in werving - Maarten Bokhoven Maarten neemt je mee in de rationale achter de inzet van Augmented Reality in werving en hij vertelt je waar je rekening mee moet houden. Hij laat je een sneak preview zien van het AR platform wat hij heeft ontwikkeld! Analytics in het recruitmentproces - Maarten Broesterhuizen Maarten neem je mee in hoe BAM gebruik maakt van data en technologie in het recruitmentproces. Welke resultaten hebben ze geboekt en wat hebben ze geleerd? Inbound Recruitment Marketing - Cees Hupkes Cees neemt je mee in de nieuwe wereld van Inbound Recruitment Marketing en vertelt je alles wat je moet weten om dit zelf toe te passen!

Breakouts 1e sessies

Recruit als een marketeer; zo A/B test je je vacatures – Lars Wetemans Lars neemt je mee in de wereld van A/B testen en hij deelt praktische tips hoe jij dit kunt toepassen in jouw dagelijkse werkzaamheden als recruiter. Vloggen in recruitment – Sebastiaan Schoemaker Sebastiaan deelt zijn ervaringen met werven middels vloggen. Hoe succesvol is dit, wat levert het op en hoe kun je zelf op een simpele wijze starten met vloggen? Optimalisatie van de candidate experience – Wilbert Pot Wilbert vertelt je alles over het optimaliseren van de candidate experience aan de hand van data. Hoe kom je tot inzichten, hoe maak je resultaten meetbaar en hoe kun je als organisatie steeds klant- en resultaatgerichter te zijn? Doelgroepsgerichte arbeidsmarktcommunicatie – Bastiaan Fidder Bastiaan laat je zien welke stappen je moet zetten om arbeidsmarktcommunicatie doelgroepgericht in te richten. Hij maakt hierbij onder andere gebruik van slimme technologie. Insights uit consumentenmarketing vertalen naar arbeidsmarktcommunicatie – Marion van Ham Marion laat je zien hoe je best practices vanuit de consumentenmarketing toe kunt passen op arbeidsmarktcommunicatie.

Breakouts 2e sessie

Virtual Reality gaat werkelijkheid worden voor recruitment – Marnix de Groot Marnix neemt mee in de mogelijkheden met Virtual Reality en deelt zijn ervaringen met de inzet van deze technologie voor employer branding, candidate experience en onboarding. Chatbots gebruiken bij de werving van kandidaten – Luuk van Neerven Luuk vertelt je meer over Artificial Intelligence en de toepassingen hiervan. Hij toont je je de eerste resultaten van Recruitment Chatbots en de momenten waarop deze meerwaarde heeft in de candidate journey. Stappenplan voor authentieke en onderscheidende arbeidsmarktcommunicatie – Bianca Roelandschap Bianca laat je een stappenplan zien waarmee jij kunt komen tot authentieke en onderscheidende arbeidsmarktcommunicatie waarmee je gelijk aan de slag kunt! Branding the Employee Journey – Marloes Peters Marloes neemt je mee in haar methode om op een succesvolle en pragmatische wijze het employer brand te laden. Die doet zij via de diverse touchpoints in de candidate experience. Hostmanship in recruitment – Marian van Soest Marian laat je zien en voelen hoe jij je in recruitment met hostmanship kunt onderscheiden. Kleinschalige interventies met een groot effect in de beleving van de sollicitant en de keuze voor jouw organisatie.

Keynotes

Chantal van Kuyen - Een realistisch employer brand
Chantal van Kuyen

Specialist op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie

Een employer brand bouw je niet zomaar. Het vraagt om een eerlijke weergave van de organisatie als werkgever, maar hoe realiseer je dit? Chantal van Kuyen neemt je mee in haar methode om een employer brand echt te laten leven, zowel binnen de organisatie als op de arbeidsmarkt. Zo ontdek je hoe cultuur, purpose en werkgeverschap samen het employer brand vormen en hoe je dit succesvol in de arbeidsmarkt zet. Chantal vertelt je hoe zij dit deed voor Capgemini en wat dit opleverde.

Maarten Bokhoven - Augmented Reality in werving
Maarten Bokhoven

Head of Employer Branding, Sourcing & Communitymanagement bij ABN AMRO

ABN AMRO integreert als eerst in Nederland Augmented Reality (AR) in haar werving. In zijn keynote neemt Maarten Bokhoven je mee in de rationale achter de inzet van AR in de werving van ABN AMRO. Daarnaast laat Maarten zien waar je rekening mee moet houden als je AR in wil zetten en deelt hij zijn best practices op dit gebied. Als laatste verzorgt Maarten een sneak preview van het AR platform dat hij ontwikkeld heeft.

Maarten Broesterhuizen - Analytics in het recruitmentproces
Maarten Broesterhuizen

Lead Recruitment Technology & Innovation bij Royal BAM Group nv

BAM is continu op zoek naar specialisten die zelf niet actief op zoek zijn naar een nieuwe baan. Dit maakt hen lastig te bereiken. Voor de recruitmentafdeling is de inzet van data en technologie dan ook erg belangrijk om een bijdrage te kunnen leveren aan de groeidoelstellingen. Maarten Broesterhuizen neemt je mee in hoe BAM gebruik maakt van data en technologie in het recruitmentproces. Waar komt BAM vandaan, waar staan ze nu en waar gaan ze naartoe? Hij vertelt je welke resultaten ze hebben geboekt en wat ze hebben geleerd.

Cees Hupkes - Inbound Recruitment Marketing
Cees Hupkes

Head of Talent Acquisition bij Xebia

Inbound Recruitment Marketing is een nieuwe strategie binnen het recruitmentvak. Het is gericht op het verschaffen van waardevolle informatie voor jouw doelgroep om op deze manier kandidaten naar jouw onderneming toe te trekken. Wat zoekt een kandidaat en hoe kun je voldoende informatie bieden waarin deze zich herkent én zelf aangeeft met jou in contact te willen komen? Tijdens zijn keynote neemt Cees Hupkes je mee in de nieuwe wereld van Inbound Recruitment Marketing en vertelt hij je alles wat je moet weten om dit zelf toe te gaan passen.

Breakouts

Lars Wetemans - Recruiten als een marketeer: zo A/B test je vacatures
Lars Wetemans

CEO bij Wonderkind

A/B testen kunnen toegepast worden op nagenoeg elke stap binnen jouw recruitmentstrategie. Hierdoor kun je achterhalen wat de beste route is naar succes voor jouw vacature. Maar wat is A/B testen en hoe pak je het aan? Tijdens zijn breakout neemt Lars Wetemans je mee in de wereld van A/B testen en deelt hij praktische tips hoe jij dit kunt toepassen in jouw dagelijkse werkzaamheden als recruiter.

Sebastiaan Schoemaker - Vloggen in recruitment
Sebastiaan Schoemaker

Recruitment Business Partner bij DHL

“Vloggende medewerkers, dé trend van 2018”. Deze uitspraak stond recentelijk in de media. Sebastian Schoemaker nam halverwege 2017 zelf de camera ter hand en besloot op geheel eigen wijze middels vloggen potentiële kandidaten te laten zien wat een functie inhoudt en wie hun collega’s gaan worden. In zijn breakout deelt Sebastiaan zijn ervaringen met werven middels vloggen. Hoe succesvol is dit, wat levert het op en hoe kun je zelf op een simpele wijze starten met vloggen? Het komt allemaal aan bod!

Wilbert Pot - Optimalisatie van de candidate experience
Wilbert Pot

Online Business Strateeg en Optimalisatie Expert bij The Next Steps

De innovatieve ontwikkelingen binnen digitale arbeidsmarktcommunicatie en -recruitment maken het mogelijk om steeds directer en persoonlijker met doelgroepen en potentiële kandidaten te communiceren. Het is nu belangrijker dan ooit om inzicht te krijgen in de behoeften, verwachtingen en triggers van gebruikers om hun verwachtingen te overtreffen. Zo kun je het verschil maken in een steeds krapper wordende arbeidsmarkt. Wilbert Pot is al jaren bezig om middels data-analyse inzicht te krijgen in gebruikersgedrag met als doel de gebruikerservaring te optimaliseren. Hij vertelt je in zijn breakout hoe je tot deze inzichten komt, hoe je de resultaten tot in detail meetbaar maakt en hoe je als organisatie steeds klant- en resultaatgerichter te zijn.

Bastiaan Fidder - Doelgroepsgerichte arbeidsmarktcommunicatie
Bastiaan Fidder

Senior Corporate Recruiter bij Croonwolter&dros

In de huidige tijd wordt het almaar belangrijker om arbeidsmarktcommunicatie doelgroepgericht in te richten. Maar hoe doe je dit nou eigenlijk? Bastiaan Fidder vertelt je in zijn breakout waar je moet beginnen en welke stappen je hierin moet zetten. Hierbij maakt hij onder andere gebruik van slimme technologie.

Marnix de Groot - Virtual Reality gaat werkelijkheid worden voor recruitment
Marnix de Groot

Employer Branding, HR Marketing & Technology Innovation bij Alliander

Virtual Reality biedt voor recruitment veel nieuwe kansen. Alliander is één van de eerste bedrijven ter wereld die VR integreert in de recruitment strategie. Het bedrijf heeft voor het werven van technici een 360/VR experience ontwikkeld waarmee iedereen kan zien, voelen, maar vooral beleven hoe het is om te werken als techneut bij Alliander. Marnix de Groot neemt je tijdens deze breakout mee in de mogelijkheden met Virtual Reality en deelt zijn ervaringen met de inzet van deze technologie voor employer branding, candidate experience en onboarding.

Luuk van Neerven - Chatbots gebruiken bij de werving van kandidaten
Luuk van Neerven

Co-founder van Joboti.com

De komst van Artificiële Intelligentie is een nieuwe stap in de automatisering en verpersoonlijking van het recruitmentproces. Toekomstmuziek of een must? Een volledig geautomatiseerde assistent kan helpen bij het uitvragen van een kandidaat profiel, bij de preselectie van kandidaten of het opnieuw benaderen van kandidaten uit de talentpool. De chat kan starten op je vacaturepagina, maar bijvoorbeeld ook in Facebook Messenger. Tijdens zijn breakout gaat Luuk van Neerven dieper in op de toepassingen, vertelt hij je meer over Artificial Intellegence en toont hij je de eerste resultaten van Recruitment Chatbots en de momenten waarop een chatbot meerwaarde heeft in de Candidate Journey.

Marloes Peters - Branding the Employee Journey
Marloes Peters

Sr. Adviseur Recruitment Marketing & Employer Branding bij innogy Nederland

Veel organisaties worstelen met hoe ze een toch vaak abstract begrip zoals een employer brand succesvol in de markt kunnen zetten. Essent/Innogy ontwikkelde een methode om via de touchpoints in de candidate experience op een succesvolle en pragmatische wijze het employer brand te laden. Marloes Peters neemt je in haar breakout mee in de aanpak van dit project en de resultaten.

Bianca Roelandschap - Stappenplan voor authentieke en onderscheidende arbeidsmarktcommunicatie
Bianca Roelandschap

Interim Adviseur Arbeidsmarktcommunicatie en Recruitment

Je wilt je als organisatie onderscheiden op de arbeidsmarkt door een unieke Employer Value Proposition te formuleren als basis voor jouw arbeidsmarktcommunicatie. Maar hoe zorg je ervoor dat de boodschap echt beschrijft wat jouw organisatie uniek maakt en dat deze ook nog eens onderscheidend is? Dit is helemaal lastig als de redenen waarom jouw werknemers met plezier bij jou werken op het eerste gezicht helemaal niet zo onderscheidend lijken te zijn. Tijdens haar breakout doorloopt Bianca Roelandschap een stappenplan hoe je komt tot een authentieke en onderscheidende kapstok voor jouw arbeidsmarktcommunicatie waar je morgen al mee aan de slag kunt!

Marian van Soest - Hostmanship in recruitment
Marian van Soest

Associate Partner van Hostmanship Group

Hostmanship zorgt ervoor dat iemand graag zaken met je doet, bij je komt werken, betrokken raakt en kiest voor een dienst of oplossing die jij biedt. In recruitment is hostmanship hetgeen waarmee jij je richting de sollicitant kan onderscheiden van de rest. Tijdens haar breakout laat Marian van Soest je zien en voelen wat dit is. Zij legt de focus op de beleving van de sollicitant, die zij de “solliciklant” noemt. Geen grootschalige projecten, IT-toepassingen of een compleet nieuwe aanpak. Je moet je bewust worden van kleinschalige interventies in je proces met een groot effect in de beleving van je solliciklant en de keuze voor jouw organisatie.

Marion van Ham - Insights uit consumentenmarketing vertalen naar arbeidsmarktcommunicatie
Marion van Ham

Client Service Director bij Abovo Media

Hoe kunnen geo-fencing, look-a-like targetting, gamification, instagram stories en snapchat een waardevolle bijdrage leveren aan het recruitmentproces? Marion van Ham is Client Service Director bij Abovo Media dat gespecialiseerd is in zowel marketingcommunicatie als arbeidsmarktcommunicatie. Tijdens deze breakout gaat zij dieper in op best practices uit de consumentenmarketing en geeft handreikingen om deze toe te passen op arbeidsmarktcommunicatie.

Partners 2018

      

Partner worden van Brandchart live

Brandchart biedt organisaties de mogelijkheid om partner te worden van Brandchart live. Wij kennen drie type partnerschips, namelijk zilver, goud en platinum. Ieder type kent zijn eigen voordelen, zodat jij zelf kunt besluiten wat het beste aansluit bij jouw wensen. Als partner van Brandchart live draag jij bij aan de professionalisering van Recruitment Marketing in Nederland! Ben je benieuwd naar onze partnermogelijkheden? Download dan de onderstaande factsheet.

partnership
partnershipmogelijkheden-brandchart-live
Alle mogelijkheden op een A4