Doelgroep Campagnes

Je hebt enkele doelgroepen die je met regelmaat werft. Enkele van deze doelgroepen zijn zeer lastig te werven omdat ze schaars zijn. Je merkt dat je er met een ‘gewone’ vacature posting niet meer mee komt om voldoende kandidaten binnen te halen. Hoe los je dit probleem op?

Onze Methode

Brandchart ontwikkelde speciale doelgroep campagnes om ervoor te zorgen dat de doelgroepen die jij vaker zoekt en/of schaars zijn als eerste aan jou denken als ze op zoek gaan naar een nieuwe baan. Om hierbij niets aan het toeval over te laten ontwikkelde wij een grondige methode om ‘voor in het hoofd’ van jouw doelgroep(en) te komen. Deze methode bestaat uit vijf stappen.

Briefing sessie

Elke campagne begint met een compacte en diepgaande briefingsessie over de doelgroep waar je precies naar op zoek bent. Tijdens de briefingsessie brengen we al actief inzichten in de doelgroep (workdrivers, mediagedrag, communicatieprofiel) in zodat we vanuit data/inzichten kunnen sparren over de scope van de doelgroep. Naar aanleiding van de briefing ontvang je van ons een bevestiging met daarin omschrijving van de doelgroep, relevante data en campagneaanpak.

Boodschap bepalen

In de tweede stap gaan we samen de boodschap voor de doelgroep bepalen. Hiervoor doen we korte telefonische interviews met medewerkers die onderdeel van de doelgroep zijn. Ook maken we een analyse van de concurrentie voor de specifieke doelgroep. Aan de hand van deze inventarisatie bepalen we de unieke boodschap waarmee we de doelgroep gaan benaderen. Wanneer nodig produceren wij in deze stap ook content zoals foto’s of video’s voor de campagne.

Kanalen bepalen

Met onze arbeidsmarkt intelligence database weten wij precies het mediagedrag van jouw doelgroep. Zo bepalen we welke social media, vaksites, algemene media en events we in kunnen zetten om een zo groot mogelijk deel van de doelgroep te bereiken. Hierbij letten we uiteraard op een goede balans tussen kosten en bereik onder de doelgroep.

Meten

Tijdens de campagne kijk je mee met de resultaten. Middels ons geavanceerde realtime dashboard zie je live wat de resultaten zijn van de campagne.

Managen

Tijdens een campagne managen wij continu de campagne om een zo goed mogelijk resultaat te behalen. Soms passen we teksten of beeld aan of schuiven we met budget naar goed renderende kanalen, alles om een zo goed mogelijk resultaat te behalen.

Op zoek naar een campagne die ervoor zorgt dat jij als werkgever ‘top of mind’ komt bij voor jouw belangrijke doelgroepen neem dan vandaag nog contact met ons op en wij hebben jouw campagne binnen een paar dagen live!

Stel ons jouw vraag!

Benieuwd wat een Doelgroep Campagne voor je kan betekenen? Stel ons dan, geheel vrijblijvend, je Campagne vraag!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Deze organisaties gingen je voor