Referral Marketing

Een duurzame referral strategie bouwen

100+

OPDRACHTGEVERS

8,8

KLANT TEVREDENHEID

120+

STRATEGIE ONTWERPEN

Je bent er van overtuigd dat een goede referral strategie jouw organisatie succesvoller kan maken op de arbeidsmarkt. Het ontbreekt je echter aan tijd, kennis of ervaring om zo’n strategie alleen te bouwen. Je wilt het ook niet uitbesteden maar je kan wel wat hulp gebruiken. Met een referral marketing consultancy traject van Brandchart krijg jij alle hulp om in korte tijd een succesvolle eigen referral strategie te bouwen. Ben jij klaar om referral binnen jouw organisatie naar het volgende niveau te tillen?

Onze Methode

Brandchart ontwikkelde een eigen consultancy methode (zes stappen methode) die gebaseerd is op transparantie en korte stappen (sprints). Binnen deze sprints bouwen we samen met jou als opdrachtgever jullie referral strategie. Hierbij zorgen we er voor dat we onze unieke kennis en ervaring bij jou als opdrachtgever inzetten en borgen zodat je in de toekomst ook zelfstandig verder kunt werken aan jullie referral strategie. Daarnaast werken met een vaste prijs per project zodat er tijdens en/of achteraf geen verrassingen ontstaan. Onze consultancymethode bestaat uit de volgende zes stappen:

Kick off sessie

Al onze consultancy projecten starten we met een kick off waarin we met alle betrokkenen het project doorspreken. Scope van het project wordt afgestemd maar ook alle activiteiten.

Onderzoek Sprint

Indien er onvoldoende input (data/inzichten) zijn om tot een goed ontwerp van de strategie te komen verzamelen we middels onderzoek in deze sprint de inzichten die we nodig hebben.

Workshop Sprint

In de workshop sprint houden we een workshop waarin we bij belangrijke stakeholders input ophalen met betrekking tot de te vormen strategie.

Ontwerp Sprint

In de ontwerp sprint maakt een consultant op basis van alle input (data/inzichten) een onderbouwd ontwerp van de op te leveren strategie.

Validatie Sprint

In de validatie sprint valideert de consultant het concept ontwerp van de strategie met de belangrijkste stakeholders binnen de organisatie.

Plan van aanpak en presentatie

In de laatste stap levert de consultant een plan van aanpak op en wordt er een presentatie van het plan van aanpak gegeven aan belangrijke stakeholders.

Het resultaat

Als resultaat van een consultancy traject leveren wij een concrete, onderbouwde en direct toepasbaar plan van aanpak op. Dit plan van aanpak bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Huidige situatie m.b.t. referral marketing
  • Gewenste situatie referral marketing op basis van insights en best practices
  • Pragmatisch, geprioriteerd plan van aanpak dat direct naar acties vertaald kan worden

Deze organisaties werken al succesvol met onze Imago onderzoeken!

0