Creatief werven: ABN AMRO lanceert The Lockdown

Creatief werven: ABN AMRO lanceert The Lockdown

ABN AMRO presenteerde donderdag The Lockdown. ‘The Lockdown’ is de eerste augmented reality (AR) escape room ter wereld als onderdeel van de zoektocht naar digital experts.

De speler bevindt zich in het jaar 2028, waar cryptocurrency nog de enige geldige valuta is. Door een hack dreigt een wereldwijde financiële ramp. De app gaat in op thema’s als information security en blockchain. De deelnemer wordt uitgedaagd de ramp op te lossen door verschillende challenges op te lossen.

Afgelopen jaar wist ABN AMRO 377 digital experts voor zich te winnen, maar de vraag naar digitaal talent stijgt nog steeds. De uitdaging voor dit jaar is echt nog groter: het werven van 400 (!) digital experts. Maarten Bokhoven, Hoofd Employer Branding bij ABN AMRO, geeft tijdens zijn keynote presentatie op Brandchart live aan dat hij begrijpt dat The Lockdown niet zal zorgen voor de directe werving van deze 400 digital experts. Wel moet de app laten zien hoe innoverend en uitdagend bij ABN AMRO is.

Nieuws en updates

Schrijf je in en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

0