Doelgroeponderzoek

Doelgroeponderzoek

Inzicht in jouw doelgroep is van essentieel belang

Weet jij wat jouw doelgroep belangrijk vindt in hun werk en werkgever? Het beste talent kiest voor de baan en werkgever die perfect aansluiten bij zijn of haar wensen. Met een steeds verder specialiserende arbeidsmarkt wordt het steeds belangrijker inzicht te hebben in jouw specifieke doelgroep. Heb je dit inzicht niet, dan weet je niet hoe jij jezelf als werkgever en jouw vacatures optimaal kunt positioneren. Dit maakt een succesvolle marktbewerking haast onmogelijk. Het hebben van inzicht in jouw doelgroep is dus van essentieel belang wanneer je het beste talent wilt werven. Ons Doelgroeponderzoek kent twee varianten.

Doelgroeponderzoek Basis

Met ons Doelgroeponderzoek leer je jouw doelgroep van binnen en van buiten kennen. Het geeft je diepgaand inzicht in wat jouw doelgroep echt belangrijk vindt. Zijn dit de functie-inhoud en de ontwikkelingsmogelijkheden of juist de arbeidsvoorwaarden? En als dit de arbeidsvoorwaarden zijn, wat vinden ze dan precies belangrijk in de arbeidsvoorwaarden?

Middels een diepgaande telefonische intake bepalen we samen de scope van de doelgroep. Daarna zetten wij onze diverse onderzoeksmethoden in om tot haarscherpe, betrouwbare en toepasbare inzichten te komen. We sluiten af met een online presentatie van de resultaten waarin ook diverse tips & tricks worden gegeven om de inzichten om te zetten in een effectieve recruitmenttactiek.

Doelgroeponderzoek+

Bij ons Doelgroeponderzoek+geven we je niet alleen een haarscherp beeld van wat jouw doelgroep belangrijk vindt, maar laten we je ook zien hoe jij hier als werkgever op scoort. Het Doelgroeponderzoek Basis wordt aangevuld met:

Een live briefingsessie
Voorafgaand aan het project zal de scope van de doelgroep worden bepaald tijdens een live briefingsessie.

Employer Brand Insights
Hierbij onderzoeken we hoe de doelgroep die reeds bij jou werkt denkt over jou als werkgever. Dit doen we door het uitzetten van een interne survey en het afnemen van interviews. Door deze inzichten te combineren met de externe inzichten ontstaat er een krachtige basis voor een slimme positionering. Het onderzoek wordt uitgebreid met diverse extra analyses op basis van de interne inzichten (o.a. de Employer Brand Index en de Employee Promotor Score) zodat een compact rapport ontstaat dat alle inzichten, analyses en adviezen in zich heeft.

Analyse Arbeidsmarktcommunicatiestrategie
We analyseren jouw huidige activiteiten op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en zetten deze af tegen de voorkeuren van jouw doelgroep.

Uitgebreide concurrentie analyse
In Doelgroeponderzoek+ gaan we dieper in op de arbeidsmarktconcurrentie.  We analyseren de proposities van de diverse concurrenten en zetten deze af tegen wat jouw doelgroep belangrijk vindt en de sterke punten van jouw organisatie. Hierdoor ben jij in staat een unieke propositie te bepalen.

Maatwerkadviezen
Alle inzichten worden in jouw context geplaatst en er worden concrete adviezen gegeven.

Workshop bij de opdrachtgever
Middels een workshop bij de opdrachtgever wordt het rapport omgezet in een slimme recruitmentmarketingstrategie. Er kan ook worden gekozen voor een presentatie  voor bijvoorbeeld business management.

Altijd de beste kandidaten

Ons Doelgroeponderzoek Basis biedt je alles wat je nodig hebt om jouw doelgroep optimaal te leren kennen zodat je realistische strategieën kunt ontwikkelen voor jouw doelgroepmarketing. Doelgroeponderzoek+ combineert deze externe data met interne inzichten en geeft je meer inzicht in jouw concurrenten. Zo ben jij in staat een voorkeur te creëren voor jouw organisatie. Zo werf je meer en betere kandidaten!

Wil je meer weten over ons Doelgroeponderzoek? Neem contact op met Sonja Schröder via 06 12771736 of stuur een mail naar sonja@brandchart.nl.

Word binnen 30 minuten meegenomen door ons Doelgroeponderzoek

Tijdens een online demo word je in maximaal 30 minuten, vanuit je eigen stoel, door een van onze consultants meegenomen door ons Doelgroeponderzoek. We laten je zien hoe het onderzoek kan helpen bij jouw specifieke vraagstuk.

factsheet-doelgroep
Alle informatie op een A4