Employee Experience onderzoek

Employee Experience onderzoek

Een sterke positionering begint bij inzicht in jezelf

Heb jij inzicht in hoe jouw medewerkers het ervaren om bij jouw organisatie werkzaam te zijn? Een sterke positie op de arbeidsmarkt begint met inzicht hebben in wie jij bent als werkgever, wat jouw kracht is en waar jouw zwaktes liggen.

Stel je voor dat jouw medewerkers helemaal niet zo positief zijn over jou als werkgever als dat je zelf denkt. Zij zullen dan minder bereid zijn jou als werkgever aan te bevelen bij anderen. Dit is natuurlijk zonde, aangezien referral recruitment over het algemeen één van de meest effectieve kanalen is voor recruitment. En wat als jouw medewerkers zich niet betrokken voelen bij jouw organisatie? Dit kan resulteren in een hoog verloop onder het personeel, omdat zij eerder op zoek zullen gaan naar een nieuwe baan. En dit zijn slechts twee voorbeelden van hoe geen inzicht hebben in jezelf als werkgever nadelig kan zijn voor jou als organisatie.

Wanneer je geen inzicht hebt in deze essentiële zaken, weet je niet hoe jij je als werkgever het beste kunt positioneren op de arbeidsmarkt. Daarmee maak je het jezelf lastig om het beste talent aan te trekken en vervolgens aan jouw organisatie te binden.

Een krachtige Employer Value Proposition die je waar kunt maken!

Met ons Employee Experience onderzoek krijg je een haarscherp beeld van de cultuur, het werkgeverschap en de betrokkenheid bij de doelen van jouw organisatie als onderdelen van jouw werkgeversmerk. Dit doen wij door zowel intern als extern diepgaand onderzoek uit te voeren. Hierbij combineren wij de interne realiteit met het streven van de organisatie en met wat de doelgroep belangrijk vindt. We geven je dus niet alleen inzicht in hoe bijvoorbeeld de cultuur door jou medewerkers wordt ervaren, maar ook of dit overeenkomt met de gewenste cultuur van jouw organisatie en de cultuurwaarden die de doelgroep belangrijk vindt.

Door de interne en externe componenten af te zetten tegen het streven van de organisatie brengen wij haarfijn in kaart waar de kracht van de organisatie ligt en hoe dit doorvertaald kan worden in een Employer Value Proposition. Dit resulteert in een Employer Value Proposition op basis van authentieke aspecten die naadloos aansluit op jouw organisatie.

Toptalent aantrekken en binden

Een krachtige Employer Value Proposition resulteert in een sterker Employer Brand waardoor jij als organisatie beter in staat bent meer en beter personeel te werven. De inzichten uit het onderzoek maken ook duidelijk op welke punten jouw verbeterpotentieel ligt. Je kunt het onderzoek daardoor tevens gebruiken voor het voeren van een strategisch HR beleid. Het doorvoeren van deze verbeteringen zal leiden tot een hogere betrokkenheid van de medewerkers en een hogere retentie binnen de organisatie.

Met ons Employee Experience onderzoek ben je dus beter in staat toptalent aan te trekken en ze voor langere tijd aan jouw organisatie te binden!

Wil je meer weten over ons Employee Experience onderzoek? Neem contact op met Sonja Schröder via 06 12771736 of stuur een mail naar sonja@brandchart.nl

Word binnen 30 minuten meegenomen door ons Employee Experience onderzoek

Tijdens een online demo word je in maximaal 30 minuten, vanuit je eigen stoel, door een van onze consultants meegenomen door ons Employee Experience onderzoek. We laten je zien hoe het onderzoek kan helpen bij jouw specifieke vraagstuk.

employer-id-onderzoek
Alle informatie op een A4