Succesvol jouw employer brand propositie communiceren

Succesvol jouw employer brand propositie communiceren

Inmiddels zijn we aangekomen bij onze derde blog over employer branding. We hebben al de definitie, de basiselementen en de propositie van het employer brand besproken. In deze blog gaan we het hebben over het bepalen van de communicatiemiddelen en kanalen van het employer brand zodat jij jouw employer brand propositie succesvol kunt communiceren.

Communiceer jouw propositie!

Wanneer je de perfecte propositie gecreëerd hebt, is het belangrijk dat de juiste doelgroep jouw ijzersterke propositie te zien krijgt en inziet dat jouw organisatie de ideale werkgever is. Het is daarom belangrijk dat je de propositie via de juiste middelen en kanalen communiceert. Je bepaalt hierbij eerst de communicatiemiddelen en daarna de kanalen. Hierbij is het communicatiemiddel de uiting en het kanaal de manier waarop de uiting verspreid wordt.

De juiste communicatiemiddelen

Er zijn natuurlijk ondenkbaar veel middelen om jouw employer brand propositie te uiten. Denk bijvoorbeeld aan video’s, testimonials en geschreven bedrijfsprofielen. Bij de keuze van de juiste middelen is het belangrijk rekening te houden met wat bij de organisatie en de propositie past en wat het beste werkt bij jouw doelgroep. Daarnaast raden wij altijd aan om meerdere middelen te gebruiken om zo een grotere doelgroep aan te spreken. Probeer hier creatief en onderscheidend te zijn om echt op te vallen bij de doelgroep!

Hier een paar voorbeelden van middelen voor de verspreiding van het employer brand:

  • Geschreven testimonials
  • Directe communicatie
  • Video’s
  • Foto’s
  • Nieuwsbrief
  • Animatie
  • Geschreven bedrijfsprofiel
  • Online games/simulaties

Passende kanalen

Tot slot dienen de communicatiekanalen bepaald te worden. Goede kanalen om het employer brand te verspreiden zijn bijvoorbeeld de werkenbij-site, social media en events. Probeer hier een goede mix in te vinden en laat het kanaal aansluiten op zowel het middel als de boodschap. Zo is op social media niemand geïnteresseerd in drie alinea’s over de cultuur van jouw organisatie. Foto’s en video’s zullen daarentegen wel werken op social media.

Laatste praktische tips

Onze laatste tip bij het bepalen van de middelen en kanalen van het employer brand is om rekening te houden met het bereik, de kosten en de tijdsinvestering per middel en kanaal. Zo verspreid je op de efficiëntste manier jouw employer brand propositie onder jouw doelgroep(en).

In onze blogs over employer branding hebben we je alle essentiële onderdelen bij het opbouwen van een employer brand verteld. Wil je er zeker van zijn dat je geen blog van ons mist? Schrijf je dan in voor ons mailinglijst en blijf op de hoogte!

Nieuws en updates

Schrijf je in en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

0