Employer Branding & Recruitment Marketing Opleiding

Succesvol marketing & communicatie inzetten op de arbeidsmarkt

Tijdens onze Employer Branding & Recruitment Marketing Opleiding nemen we je mee in de meest actuele en innovatieve recruitment marketingtechnieken. We leren je hoe je, op basis van bewezen methoden, arbeidsmarktcommunicatie op een succesvolle manier in kunt zetten. Met onze opleiding bouw jij een sterke positie op voor jouw organisatie. Zo wordt jouw organisatie een magneet voor het beste talent!

Na deze opleiding ben je in staat om:
  • Een onderscheidend en authentiek Employer Brand neer te zetten voor jouw organisatie.
  • Een succesvolle doelgroepstrategie op te zetten en uit te voeren.
  • Voor iedere vacature een slimme wervingsstrategie op te zetten.
  • De ideale Candidate Experience op te zetten en te onderhouden
  • Succesvol Candidate Relationship Management op te zetten en te onderhouden.

Na afronding van deze opleiding ontvang je van ons jouw certificering als recruitment marketeer. Je wordt opgenomen in ons register als een professional die het recruitment marketingvak op een hoog niveau beheerst. Deze certificering is het bewijs van jouw kwaliteiten als recruitment marketeer en hiermee onderscheid je jezelf binnen het recruitment marketingvak.

Programma

Bijeenkomst 1: Employer Branding | 14 mei

Na de bijeenkomst Employer branding ben jij in staat om een onderscheidend en authentiek employer brand neer te zetten voor jouw organisatie. Jij weet wat jouw organisatie uniek maakt ten opzichte van de concurrentie.

Tijdens de bijeenkomst komen de volgende onderdelen aan bod:

  • Het onderzoeken van de sterke aspecten van de organisatie.
  • Het creëeren van een employer brand boodschap.
  • Het verspreiden van de employer brand boodschap.
  • Het evalueren van het employer brand.

Bijeenkomst 2: Doelgroepmarketing | 21 mei

Na de bijeenkomst Doelgroepmarketing weet jij precies hoe jij een voorkeur kan creëert bij jouw doelgroepen. Jij weet een succesvolle doelgroepstrategie op te zetten en uit te voeren.

Tijdens de bijeenkomst komen de volgende onderdelen aan bod:

  • Het uitvoeren van een doelgroepsegmentatie.
  • Het bepalen van de propositie.
  • Het inzetten van de juiste kanalen.
  • Het evalueren van de doelgroepmarketing.

 

Bijeenkomst 3: Jobmarketing | 28 mei

Na de bijeenkomst Jobmarketing zal jij meer, sneller en betere kandidaten werven voor jouw vacatures. Jij weet voor iedere vacature slimme wervingsstrategieën op te zetten.

Tijdens de bijeenkomst komen de volgende onderdelen aan bod:

  • Het uitvoeren van research.
  • Het schrijven van wervingsboodschappen.
  • Het inzetten van de beste kanalen.
  • Het evalueren van jouw resultaten.

 

 

Bijeenkomst 5: Candidate Experience | 4 juni

Na deze bijeenkomst ben jij perfect in staat om de candidate experience die jouw organisatie biedt aan kandidaten optimaal te organiseren. Jij weet precies hoe je de perfecte candidate experience opzet en deze kan managen tijdens het gehele recruitmentproces.

Tijdens de bijeenkomst komen de volgende onderdelen aan bod:

  • Kandidaatverwachtingen van het recruitmentproces inventariseren en managen.
  • Het opzetten van de ideale candidate experience.
  • Het actief managen van de candidate experience tijdens het recruitmentproces.
  • Het meten en verbeteren van de candidate experience.

Bijeenkomst 3: Candidate Relationship Management | 11 juni

Na de bijeenkomst CRM ben je in staat om succesvol het employer brand in te zetten bij het bouwen van relaties met (potentiële) kandidaten in een talentpool, maar ook met eigen medewerkers binnen de organisatie.

Tijdens de bijeenkomst komen de volgende onderdelen aan bod:

  • Het verspreiden van het employer brand onder medewerkers zodat zij ‘ambassadeurs’ voor de organisatie worden.
  • Het creëren van een wervingsstrategie voor talentpools.
  • Het creëren van een contactstrategie voor talentpools.
  • KPI’s voor een succesvolle CRM strategie.

Doelgroep

  • Corporate recruiters
  • Bureaurecruiters
  • (Arbeidsmarkt)communicatieprofessionals
  • Recruitment marketeers
  • Marketing professionals
  • HR professionals

Benieuwd of onze Employer Branding & Recruitment Marketing Opleiding wat voor jou is? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Online leeromgeving

Tijdens de Employer Branding & Recruitment Marketing Opleiding maak je gebruik van onze unieke online leeromgeving. Binnen deze omgeving vind je diverse templates en voortgangstoetsen. Daarnaast kun je ook chatten met jouw medecursisten. Zo ontwikkel je jezelf naar een hoger niveau en wordt je een nog grotere toegevoegde waarde voor jouw organisatie. Na de opleiding blijf je lid van de online community zodat je ook in de toekomst terug kunt blijven vallen op datgene dat je tijdens de opleiding geleerd en uitgewerkt hebt.

Afsluitend plan van aanpak

Je sluit de opleiding af met het maken van een plan van aanpak. Dit helpt je met het in de praktijk brengen van theorie die je tijdens de opleiding hebt geleerd. Hiervoor maak je gebruik van een door ons ontwikkeld template. Zo weet je zeker dat jouw plan van aanpak alle elementen bevat die je hebt geleerd tijdens jouw opleiding. Heb je jouw plan van aanpak af? Dan voorzien wij jou feedback zodat je de hoogst mogelijk kwaliteit bereikt. Zo maak je van jouw organisatie een magneet voor het beste talent!

Actuele inzichten en data

Brandchart beschikt over de grootste en meest betrouwbare arbeidsmarkt database van Nederland. Tijdens al onze opleidingen wordt er gebruik gemaakt van realtime data en insights uit onze database. Dit zorgt ervoor dat jouw afsluitende plan van aanpak ook actuele data en insights bevat. Hierdoor krijg je een realistisch en actueel plan van aanpak voor jouw organisatie.

Trainers

sandor-member
Sandor Snoeren

Sandor is founder van Brandchart en is een echte specialist op het gebied van recruitment. Hij heeft meer dan 15 jaar ervaring binnen het recruitmentvak en heeft als Recruitment Manager gewerkt bij onder andere Rabobank en Eneco.

Bianca Roelandschap

Bianca ondersteunt organisaties bij hun arbeidsmarktcommunicatie- en recruitmentvraagstukken. Van strategische onderwerpen zoals het ontwikkelen van arbeidsmartkcommunicatieproposities en employer branding tot jobmarketing. Zij doet dit al meer dan 12 jaar voor verschillende organisaties zoals Rijkswaterstaat, Tempo Team en VGZ.

bianca-roelandschap
monique-ten-buur
Monique ten Buur

Monique helpt organisaties bij het opzetten en verbeteren van recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Ze heeft ruim 10 jaar ervaring opgedaan binnen het recruitmentvak bij onder andere H&M, A.S. Watson Benelux, het Jeroen Bosch Ziekenhuis en Vitae.

Praktische informatie

De opleiding start op 14 mei 2019.

Kingsfordweg 151 te Amsterdam

De opleiding bestaat uit 5 verschillende bijeenkomsten die ieder 4 uur duren. Iedere bijeenkomst kent daarnaast voorbereidingsopdrachten en een eindtoets. Deze worden beschikbaar gesteld in onze online leeromgeving zodat je deze flexibel in kunt plannen.

€2.500 exclusief BTW en inclusief lesmateriaal en verblijfskosten. Wil je een los onderdeel van de opleiding volgen dan bedraagt de investering €600 exclusief BTW. Wist je dat als je onze opleiding persoonlijk betaald je de gemaakte kosten af mag trekken van de belasting? Alles hierover lees je op de site van de Belastingdienst.

Deze organisaties gingen jou voor