Infographic : E-mailmarketing voor recruiters

E-mailmarketing voor recruiters

Zo haal jij nog meer sollicitanten uit jouw werving!

Steeds vaker horen wij van recruiters dat ze het erg druk hebben. Het liefst zoveel mogelijk vacatures invullen met zo min mogelijk tijd én geld. Dit vraagt om een slimme aanpak! Hoe kun je meer sollicitanten genereren met relatief weinig wervingseffort? Ons antwoord: E-mailmarketing voor Recruiters.

E-mailmarketing is een vorm van marketing waarbij direct een mail gestuurd wordt naar een lijst met (potentiële) klanten die je verzameld hebt in een maillijst. E-mailmarketing is snel, kost geen geld en kost relatief weinig werk voor het grote bereik wat je ermee kunt creëren. Als je dit vertaalt naar recruitment, spreek je hier over de doelgroep van potentiële kandidaten of mensen die mogelijk potentiële kandidaten kennen.

Kandidaten werven met e-mailmarketing

Wordt er binnen jouw organisatie al een talentpool bijgehouden? Of heb jij zelf ergens een lijst met potentiële kandidaten vanuit een eerdere wervingsronde of actieve search? Dan kun je deze lijsten gebruiken voor e-mailmarketing. Als je op lange termijn ook de vruchten wilt plukken van e-mailmarketing is het handig om naast vacatures ook interessante en relevante content voor jouw doelgroep te delen.

Nog geen e-maillijsten van potentiële kandidaten paraat? Ook via jouw collega’s kun je direct veel bereiken met e-mailmarketing!

Referral recruitment middels e-mailmarketing

Via je collega’s nieuwe medewerkers werven: dat is referral recruitment. Hiervoor kun je de Sidekick E-mailmarketing tool uitstekend gebruiken. Door een mail te sturen naar collega’s in het vakgebied waarbinnen je werft, spreek je heel snel een grote groep potentiële kandidaten aan. Je kunt je collega’s vragen de vacature te verspreiden in hun netwerk door deze door te sturen per mail naar potentiële kandidaten of deze te delen op social media als LinkedIn, Twitter en Facebook.

Een bijkomend voordeel is dat je collega’s al een voorselectie doen, wat in veel gevallen tot betere kandidaten leidt. Daarnaast maak je je collega’s onderdeel van het succes van recruitment en creëer je hiermee meer betrokkenheid en draagvlak. Een win-win situatie!

KPI’s

Het is belangrijk om het resultaat van jouw mailings te kunnen inzien, zodat je weet wat het effect van jouw e-mailmarketing is geweest en om eventueel (bij een volgende mailing) te kunnen bijsturen. Kijk hierbij naar het totale aantal mensen aan wie je de mailing gestuurd hebt en vergelijk dit met het aantal keer dat de vacature is bekeken of dat iemand deze geeft geshared via LinkedIn, Twitter of Facebook.

Zo houd jij je e-mailcampagnes gemakkelijk in de gaten en de kun je middels het A/B-testen van je e-mailteksten steeds meer bereiken met de E-mailmarketing tool. Het zal misschien niet het enige antwoord zijn op de hoge werkdruk, maar meer sollicitanten zonder veel geld en tijd te investeren is altijd een winst: Laat de sollicitanten maar komen!

Download rechts in het formulier onze infographic met do’s & dont’s betreffende e-mailmarketing

Wil jij meer weten over de E-mailmarketing tool en welke andere oplossingen Sidekick jou nog meer te bieden heeft? Lees hier meer over Sidekick en vraag, geheel vrijblijvend, een demo aan!

Download onze infographic!

Wil jij onze Do’s & Dont’s rond e-mailmarketing weten? Download dan hier onze infographic!

  • Vul hier je telefoonnummer in indien je graag teruggebeld wilt worden.

DIT VIND JE MISSCHIEN OOK INTERESSANT:

header-sidekick

Sidekick

De Slimste weg naar talent. Meer en betere kandidaten werven met behulp van haarscherpe inzichten in jouw doelgroep.

academy-home

brandchart academy

Ontwikkel jezelf als recruitment of employer branding professional. wij hebben een opleiding of training die bij jou past.

home-maatwerk

maatwerk?

Heb je een specifieke vraag die niet beantwoord wordt door onze tools? Voor iedere tracker bieden wij ook maatwerkonderzoek aan.

Candidate experience