Categorieën
Employer branding Jobmarketing

Laat referral leven op de werkvloer

Eerder dit jaar deelden wij al een whitepaper waaruit blijkt dat veruit de meeste medewerkers bereid zijn om het netwerk aan te dragen bij een werkgever. De hoge mate waarin medewerkers bereid zijn om collega’s aan te dragen en de goede resultaten van referral (denk aan de lage kosten en hoge kwaliteit per hire) maken een goede referral strategie een essentieel punt voor een succesvolle wervingsstrategie.

Ondanks dat referral bij veel organisaties al op de agenda staat blijken de resultaten vaak nog wat tegen te vallen. Te weinig medewerkers dragen nieuwe kandidaten aan en de strategie lijkt niet echt te leven onder de medewerkers. Vaak komt dit doordat de referral strategie te veel bij eenmalige acties blijft hangen of omdat de uitnodigingen op te weinig draagvlak kunnen rekenen. Naast inzichten om de referral strategie zo goed mogelijk op te bouwen geeft deze whitepaper ook handvaten om alle collega’s erbij te betrekken.

In een grootschalig onderzoek (N=3250) onderzocht Brandchart hoe je als werkgever er voor zorgt dat jouw referral programma echt gaat leven onder de werknemers. In deze whitepaper geven we antwoord op de volgende veelgestelde vragen met betrekking tot referral:

  • Hoe hoog is de referral bereidheid gemiddeld onder medewerkers?
  • Wie willen de medewerkers aandragen bij hun werkgever?
  • Wat is de gewenste beloning vanuit de medewerker?
  • Wanneer in het wervingsproces verwachten de medewerkers een bonus?
  • Welke bijdrage willen de medewerkers leveren?
  • Hoe vaak willen de medewerkers benaderd worden voor de referral strategie?
  • Wat voor bericht willen de medewerkers delen met het netwerk?
  • Via welk kanaal willen de medewerkers benaderd worden om content te delen?

Download nu de whitepaper en zorg ervoor dat jouw referral programma een (nog groter) succes gaat worden.

Benieuwd hoe wij jouw referralstrategie een boost geven?

Sandor Snoeren

Managing director