Doelgroeponderzoek

SUCCESVOL HET BESTE TALENT WERVEN

Het beste talent kiest altijd voor een baan die het best aansluit bij zijn of haar wensen. Wanneer jij het beste talent wil werven is het dus van essentieel belang dat jij de wensen en het gedrag van de voor jouw belangrijke doelgroepen tot in detail kent.

Ons doelgroep onderzoek geeft antwoorden op alle vragen die jij hebt over de voor jouw belangrijke doelgroepen. Of het nu gaat om wat ze belangrijk vinden in werk en werkgeverschap of hoe zij zich oriënteren op een nieuwe baan. Doelgroeponderzoek van Brandchart geeft een betrouwbaar en direct toepasbaar inzicht in doelgroepen. Het resultaat; jij bent in staat om in minder tijd meer en beter talent te werven voor jouw organisatie!

Onze Methode

Wanneer je een doelgroeponderzoek wil gaan gebruiken om de arbeidsmarkt slim te benaderen, dan wil je uiteraard dat de data en inzichten hierin betrouwbaar zijn. Brandchart ontwikkelde een unieke onderzoeksmethode die deze betrouwbaarheid garandeert. Daarnaast zorgt onze methode ervoor dat het onderzoek direct toepasbaar is en resultaat geeft. De door ons ontwikkelde methode bestaat uit zes stappen.

Briefing sessie

In een briefingsessie bepalen we samen de exacte scope van de doelgroep waar jij inzicht in wil krijgen. Door onze onderzoeksmethode kunnen wij zeer specifieke doelgroepen (bijv. .Net developers met een hbo-achtergrond en 2-7 jaar werkervaring) in kaart brengen.

Surveying

In deze stap zetten wij een door Brandchart ontwikkelde en gevalideerde survey in. Hierbij surveyen wij de externe doelgroep. Uniek aan ons onderzoek is dat we ook de interne doelgroepen surveyen zodat je meteen weet hoe zij tegen jou als werkgever aan kijken.

Interviews

In stap drie nemen wij interviews af onder de interne en externe doelgroep. We doen dit om verder verdieping aan te brengen aan de resultaten van de survey.

Online en deskresearch

In de vierde stap verzamelen wij nog extra inzichten middels online research (bijv. analyse van social kanalen waarop de doelgroep zich bevindt) en deskresearch (denk bijv. aan CBS of UWV data). De online analyse geeft inzicht in de grootte van de doelgroep, de vraag, man/vrouw verhouding en opleidingsniveau.

Analyse en rapportage

Wanneer al het onderzoek gedaan is gaat een consultant van Brandchart aan de slag met samenstellen van een rapportage. Geen automatisch gegenereerde rapporten, maar een maatwerkrapport dat precies aansluit bij wat jij van de doelgroep wil weten.

Presentatie/workshop

Een doelgroeponderzoek is nooit een doel op zich, het moet jou helpen om een goede doelgroep strategie neer te zetten. Wij helpen jou dan ook graag om middels onze recruitmentmarketingmodellen de doelgroep inzichten te vertalen naar acties. Dit kan zijn in de vorm van een interactieve presentatie of workshop door een ervaren consultant van Brandchart.

Het resultaat

Wat krijg je dan in handen als het onderzoek klaar is; een direct toepasbaar, laagdrempelig rapport met daarin de volgende onderwerpen:

Demografisch profiel

Alle inzichten over de samenstelling van de doelgroep; grootte doelgroep, man/vrouw verhouding, opleidingsachtergrond etc.

Mediaprofiel

Compleet inzicht in het mediagedrag zoals oriëntatiegedrag, social mediagedrag, vaksites en vakevents etc. Tevens een analyse van de inzet van kanalen door de organisatie t.o.v. doelgroep mediagedrag.

Communicatieprofiel

Inzicht in doelgroep persoonlijkheid, voorkeur tone of voice, voorkeur voor communicatiemiddelen etc.

Werkprofiel

Compleet inzicht in wat de doelgroep belangrijk vindt in werk en werkgeverschap inclusief een analyse hoe aantrekkelijk de eigen organisatie hierop scoort.

Candidate experience

Inzicht in de gewenste candidate experience door de doelgroep inclusief doorlooptijden.

Concurrentieprofiel

Inzicht in hoe de belangrijkste arbeidsmarktconcurrenten zich profileren en hoe ten opzichte van de USP’s van de eigen organisatie om een unieke propositie te creëren.

Imago onderzoek

Doelgroeponderzoek kan ook gecombineerd worden met een imago onderzoek. Middels imago onderzoek krijg jij inzicht in de volgende zaken:

  • Inzicht in de bekendheid als werkgever in de arbeidsmarkt
  • Inzicht in de voorkeur als werkgever in de arbeidsmarkt
  • Inzicht in de positieve en negatieve associaties als werkgever in de arbeidsmarkt

Wil je alleen een imago onderzoek, dan kan dat uiteraard ook! Bijvoorbeeld als nulmeting voor een campagne. Wij onderzoeken zowel het imago onder starters als onder ervaren kandidaten.

Meer weten over onze onderzoeken dan komen we uiteraard graag bij je langs of bellen we even. Gebruik het contactformulier aan de rechterkant van deze pagina en dan nemen we snel contact op.

Stel ons jouw vraag!

Benieuwd wat ons Doelgroeponderzoek voor je kan betekenen? Stel ons dan, geheel vrijblijvend, je onderzoeksvraag!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Deze organisaties gingen je voor