Maatwerk

Het antwoord op al jouw vragen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie

Soms heb je als organisatie een specifieke vraag of behoefte op onderzoeksgebied. Hiervoor bieden wij maatwerkoplossingen. Wij combineren hierbij verschillende onderzoeksmethoden. Hierbij maken wij gebruik van ons eigen arbeidsmarktpanel. Onze arbeidsmarktpanel is het grootste arbeidsmarktpanel in Nederland. Door de unieke opzet van ons panel zijn wij in staat (hyper)getarget onderzoek uit te voeren. Zo vinden wij altijd het juiste antwoord op jouw onderzoeksvraag.

Je kunt bij ons terecht voor zowel kwantitatieve methoden, zoals surveying en deskresearch, als kwalitatieve methoden, zoals interviews en focusgroepsessies. Daarnaast combineren wij online en offline technieken. Door een combinatie van diverse methoden en technieken zijn onze maatwerkoplossingen altijd betrouwbaar en direct toepasbaar.

Onze maatwerkoplossingen

tools-homepage
Onze tools

Heb je een specifieke vraag die niet beantwoord wordt door onze tools? Voor iedere tracker bieden wij ook maatwerkonderzoek aan. Of je nou een vraag hebt op het gebied van campus recruitment, jouw werkgeversimago, de candidatie- of employee experience. Wij helpen je graag!

doelgroeponderzoek
Doelgroeponderzoek

Als organisatie ben je vaak op zoek naar specifieke doelgroepen die de organisatie verder gaan helpen. Hoe beter je je doelgroep kent, hoe beter je in staat bent om het beste talent aan te trekken voor jouw organisatie.

Meer lezen

Brandchart ontwikkelde een geheel eigen onderzoeksmethodiek die ons in staat stelt om hyper getargete doelgroeponderzoeken te doen. Zo onderzoeken we niet de IT’er maar kunnen wij Developers met een hbo-achtergrond  in de technische informatica met 2-7 jaar werkervaring onderzoeken. Ons Doelgroeponderzoek kent twee varianten, namelijk Doelgroeponderzoek Basis en Doelgroeponderzoek+.

Doelgroeponderzoek Basis

Met Doelgroeponderzoek Basis leer je jouw doelgroep van binnen en van buiten kennen. Het geeft je diepgaand inzicht in wat jouw doelgroep echt belangrijk vindt. Zo geven we je inzicht in:

  • Demografisch profiel
  • Mediaprofiel
  • Communicatieprofiel
  • Werkprofiel
  • Concurrentieprofiel
Doelgroeponderzoek+

Doelgroeponderzoek+ bevat alle elementen van Doelgroeponderzoek Basis, maar bevat daarnaast ook de volgende elementen:

  • Propositieanalyse concurrenten
  • Analyse inzet huidige communicatiemiddelen
  • Intern onderzoek
    • Interne survey
    • Interne interviews
  • Candidate Experience
arbeidsmarktdata-trends-en-ontwikkelingen
Arbeidsmarktdata, -trends en -ontwikkelingen

De arbeidsmarkt is altijd in beweging.  Je kunt alleen succesvol talent aantrekken als je inzicht hebt in wat er in de arbeidsmarkt gebeurt.

Meer lezen

Wij doen continu onderzoek in de arbeidsmarkt. Zo onderzoeken wij wat het aanbod is binnen bepaalde arbeidsmarktsegmenten, zoals bijvoorbeeld het aanbod van vrouwelijk, mbo-opgeleide, allochtone vrouwen in jouw regio. Ook doen wij onderzoek naar bijvoorbeeld trends in aantallen schoolverlaters en hun keuze voor een eerste baan.

Ook nieuwe trends houden wij actief bij. Hoe denken millenials over werk of hoe verandert het oriëntatiegedrag van bepaalde doelgroepen die op zoek zijn naar werk?

Na een zorgvuldige intake naar de vraag die jij beantwoord wil zien, doen wij een haalbaarheidsonderzoek. Bij een positief resultaat starten we het onderzoek op en gaan we voor jou aan de slag.

focusgroep
Communicatie- en propositie testen

Het ontwikkelen van proposities voor de arbeidsmarkt is een belangrijk onderdeel van recruitment marketing. Maar hoe weet je nu of je de juiste propositie hebt geformuleerd?!

Meer lezen

Een groot gedeelte van het budget binnen recruitment marketing gaat zitten in het inzetten van diverse media om de boodschap van de organisatie te communiceren. Maar wat nu als de gekozen communicatiestijl niet goed aansluit bij de doelgroep? In deze gevallen wordt er vaak een grote hoeveelheid geld besteed aan media maar is het rendement laag omdat het niet aansluit bij de doelgroep. Maar hoe weetje nu wat de juiste communicatiestijl is?

Wij ontwikkelde een methode waarin we met behulp van ons arbeidsmarktpanel arbeidsmarktproposities en communicatiestijlen kunnen testen. Middels intensieve focusgroepsessies die we zowel online als offline kunnen organiseren testen we de kracht van de ontwikkelde proposities en/of communicatiestijl en identificeren we verbeterpotentieel. Door dit te testen weet je altijd zeker dat je met de juiste boodschap de markt in gaat.

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen met onze maatwerkoplossingen? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op!