Campus Onderzoek

Slimme campus strategieën voor het beste starterstalent

700+

ONDERZOEKEN OPGELEVERD

8,5

KLANT TEVREDENHEID

500+

TEVREDEN OPDRACHTGEVERS

Nergens kun je als organisatie meer invloed uitoefenen op de arbeidsmarkt dan bij ‘de poort’ naar de arbeidsmarkt namelijk de campus. Maar hoe bouw je een succesvolle campus strategie zonder dat je naar tientallen borrels, bijeenkomsten en sollicitatietrainingen hoeft te gaan? Met het campus onderzoek van Brandchart krijg je alle inzichten om een moderne, effectieve en efficiënte campus strategie te bouwen. Ben jij klaar om campus recruitment binnen jouw organisatie naar het volgende niveau te tillen?

Ons campusonderzoek

Demografisch profiel
Inzichten in instroom- en uitstroomcijfers, gemiddelde studieduur, man/vrouw  verhoudingen en verhuisbereidheid.

Bekendheid en voorkeur
Welk percentage van het onderzochte deel van de campus is bekend met jouw organisatie als werkgever? Welk percentage van het onderzochte deel van de campus heeft een voorkeur voor jouw organisatie als werkgever?

Associatieprofiel
Met welke kenmerken associeert het onderzochte deel van de campus jou als werkgever. Hierin maken we een onderscheid tussen positieve en negatieve associaties zodat je weet waarom studenten/starters wel en waarom niet bij je zouden willen werken.

Werkprofiel
Wat vindt jouw doelgroep belangrijk en welke verschillen bestaan er? Bepaal met welke boodschap je studenten gaat benaderen.

Concurrentie
Compleet inzicht in hoe de doelgroep de concurrentie ziet. Krijg inzichten onder andere de bekendheid en voorkeur van de concurrenten en in de open associaties.

Media- en communicatieprofiel
Wanneer en hoe bereik je het beste de doelgroep? Krijg inzichten in wanneer de doelgroep het meest openstaat voor de vervolgstappen na de studie en via welke kanalen je ze het beste kan bereiken.

Demografisch profiel
Inzicht in in- en uitstroomcijfers, gemiddelde studieduur, man/vrouw verhoudingen en verhuisbereidheid.

Bekendheid en voorkeur
Welk percentage van het onderzochte deel van de campus is bekend met jouw organisatie als werkgever? Welk percentage van het onderzochte deel van de campus heeft een voorkeur voor jouw organisatie als werkgever?

Associatieprofiel
Met welke kenmerken associeert het onderzochte deel van de campus jou als werkgever. Hierin maken we een onderscheid tussen positieve en negatieve associaties zodat je weet waarom studenten/starters wel en waarom niet bij je zouden willen werken.

Werkprofiel
Wat vindt jouw doelgroep belangrijk en welke verschillen bestaan er? Bepaal met welke boodschap je studenten gaat benaderen.

Concurrentie
Compleet inzicht in hoe de doelgroep de concurrentie ziet. Krijg inzichten onder andere de bekendheid en voorkeur van de concurrenten en in de open associaties.

Media- en communicatieprofiel
Wanneer en hoe bereik je het beste de doelgroep? Krijg inzichten in wanneer de doelgroep het meest openstaat voor de vervolgstappen na de studie en via welke kanalen je ze het beste kan bereiken.

Onze Methode

Brandchart ontwikkelde een zeer robuuste onderzoeksmethode om jouw imago op de campus haarscherp in beeld te brengen. De door ons ontwikkelde methode bestaat uit vier stappen:

1. Briefingsessie

Al onze onderzoeken zijn maatwerk. In de briefingsessie bepalen we exact wat de scope van het onderzoek gaat worden. Een Brandchart consultant helpt hierin keuzes te maken op basis van best practices.

2. Onderzoek

Door een gevalideerde onderzoeksmethode met daarin de combinatie van surveying, interviewing en deskresearch zorgen we voor en betrouwbare onderzoeksopzet met een juiste steekproefgrootte.

3. Analyse en rapportage

Middels ons analysemodel zorgt een consultant voor een betrouwbare vertaling van onderzoeksdata naar inzichten. Daarnaast vertalen we inzichten naar laagdrempelige rapportages. die direct kunnen worden ingezet.

4. Presentatie

We presenteren de resultaten van onze onderzoeken altijd persoonlijk bij opdrachtgevers. Op deze wijze kunnen we vragen beantwoorden en inzichten nog meer in context plaatsen en helpen met het toepassen ervan.

Deze organisaties werken al succesvol met onze Campus onderzoeken!

0