Campus Onderzoek

SUCCESVOL het Campus brand MANAGEN

Talent journey model
campus
arbeidsmarkt
organisatie

Het bouwen van een sterk en duurzaam employer brand begint altijd bij de ‘poort’ van de arbeidsmarkt namelijk de campus. Op geen enkele plek gedurende de ‘talent journey’ kun je meer invloed uitoefenen op de beleving van het employer brand dan hier. Het managen van jouw employer brand op de campus begint altijd met een diepgaand inzicht wat de huidige beleving van studenten/starters is bij jouw employer brand. Hoe bekend ben je, welke voorkeur hebben studenten en starters voor jou en waarmee associëren ze jou als werkgever?

Onze Methode

Het campusonderzoek van Brandchart geeft een diepgaand en toepasbaar inzicht in de voor jouw relevante doelgroepen op de campus. Hiermee geeft het campusonderzoek van Brandchart jou een vliegend start bij het houden van jouw campus brand maar ook bij het aantrekken van talent voor jouw startersvacatures en traineeship(s).

Briefing sessie

In de briefing sessie bepalen we samen exact de opzet van het onderzoek. Hierin bepalen we vooral op welke studierichtingen en niveaus we het campusonderzoek gaan richten.

Surveying

In deze stap zetten wij een door Brandchart ontwikkelde en gevalideerde survey in die we uitzetten onder de in de briefing bepaalde studierichtingen.

Interviews

Middels een aantal interviews onder de studenten van de vastgestelde studierichtingen brengen we verder verdieping aan binnen de resultaten vanuit de survey.

Analyse en rapportage

Naar aanleiding van de resultaten uit de survey en interviews maakt een consultant van Brandchart een uitgebreide analyse. Deze analyse wordt door de consultant in een overzichtelijk en toepasbaar rapport weergegeven.

Presentatie/workshop

Na afronding van het onderzoek en rapportage geeft de consultant van Brandchart een presentatie of een workshop om de stap inzichten uit het onderzoek naar het toepassen ervan zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Het resultaat

Wanneer het onderzoek is afgerond ontvang je een laagdrempelig en direct toepasbaar rapport. In dit rapport staan de volgende onderdelen:

Bekendheid

Welk percentage van het onderzochte deel van de campus is bekend met jouw organisatie als werkgever?

Voorkeur

Welk percentage van het onderzochte deel van de campus heeft een voorkeur voor jouw organisatie als werkgever?

Associatieprofiel

Met welke kenmerken associeert het onderzochte deel van de campus jou als werkgever. Hierin maken we een onderscheid tussen positieve en negatieve associaties zodat je weet waarom studenten/starters wel en waarom niet bij je zouden willen werken.

Mediaprofiel

In het media profiel zie je precies terug via welke kanalen (social-media, generieke media, vaksites etc.) jij met het voor jou relevante deel van de campus jouw employer brand kunt gaan communiceren.

Meer weten over onze campus onderzoeken dan komen we uiteraard graag bij je langs of bellen we even. Gebruik het contactformulier aan de rechterkant van deze pagina en dan nemen we snel contact met je op. Je kunt ook de factsheet over ons campus onderzoek onder aan deze pagina downloaden.

Stel ons jouw vraag!

Benieuwd wat ons Campus Onderzoek voor je kan betekenen? Stel ons dan, geheel vrijblijvend, je onderzoeksvraag!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Deze organisaties gingen je voor

ONTVANG JOUW GRATIS WERVING ANALYSE RAPPORT

CRE√čER EEN OPTIMAAL BEREIK ONDER JOUW DOELGROEP

Om het beste talent te bereiken binnen jouw doelgroep moet je weten via welke kanalen je jouw doelgroep kunt bereiken. Dit inzicht zorgt ervoor dat je de juiste kanalen inzet en zo je doelgroep bereikt, maar ook voorkomt dat je onnodige kosten maakt voor niet effectieve kanalen. Om jou te helpen met het verkrijgen van inzicht in kanaal en media gedrag van een voor jouw vacature belangrijke doelgroep, kun je nu gratis een werving analyse aanvragen.

Upload hier je vacature