Arbeidsmarkt Doelgroeponderzoek

Succesvol werven op de arbeidsmarkt

700+

ONDERZOEKEN OPGELEVERD

8,5

KLANT TEVREDENHEID

500+

TEVREDEN OPDRACHTGEVERS

Het werven van voor de organisatie belangrijke doelgroepen is altijd uitdagend. Je wil vacatures niet te lang open laten staan maar bent zoekende naar hoe je hier grip op kan krijgen. Een belangrijke voorwaarde voor succesvolle werving is inzicht krijgen in jouw doelgroepen. Zonder inzicht in zaken als wat jouw doelgroep belangrijk vindt in werk- en werkgeverschap of hun oriëntatiegedrag ben je gedwongen om te ‘gokken’ hoe je specifieke doelgroepen moet benaderen. Met doelgroeponderzoek van Brandchart maken we doelgroepen volledig transparant zodat je als organisatie slimme wervingsstrategieën kan ontwikkelen en vacatures sneller met betere kandidaten ingevuld krijgt. Ben jij klaar om werving meer data gedreven aan te gaan pakken?!

Ons doelgroeponderzoek

Demografisch profiel
Alle inzichten over de samenstelling van de doelgroep; grootte doelgroep, man/vrouw verhouding, opleidingsachtergrond, regionale spreiding.

Mediaprofiel
Compleet inzicht in het mediagedrag van een doelgroep zoals oriëntatiegedrag, social mediagedrag, algemeen mediagedrag, vaksites en vakevents.

Communicatieprofiel
Inzicht in diverse communicatievoorkeuren van de doelgroep zoals tone of voice, persoonlijkheid en soorten communicatiemiddelen zoal video of tekst.

Werkprofiel
Compleet inzicht in wat de doelgroep belangrijk vindt in werk en werkgeverschap maar ook reisbereidheid, verhouding passief/actief en werkfrustraties.

Concurrentieprofiel
Inzicht in wie de belangrijkste arbeidsmarktconcurrenten zijn en op welke wijze zij zich profileren op de arbeidsmarkt (welke USP’s gebruiken ze?).

Maatwerkadvies
Omdat we altijd maatwerkonderzoeken doen krijg je ook een maatwerkadvies. Dus geen standaard adviezen maar direct voor jouw specifieke organisatie toepasbare adviezen.

Demografisch profiel
Alle inzichten over de samenstelling van de doelgroep; grootte doelgroep, man/vrouw verhouding, opleidingsachtergrond, regionale spreiding.

Mediaprofiel
Compleet inzicht in het mediagedrag zoals oriëntatiegedrag, social mediagedrag, vaksites en vakevents. Tevens een analyse van de inzet van kanalen door de organisatie ten opzichte van doelgroep mediagedrag.

Communicatieprofiel
Inzicht in doelgroep persoonlijkheid middels karaktereigenschappen, voorkeur tone of voice, voorkeur voor communicatiemiddelen.

Werkprofiel
Compleet inzicht in wat de doelgroep belangrijk vindt in werk en werkgeverschap inclusief een analyse hoe aantrekkelijk de eigen organisatie hierop scoort.

Concurrentieprofiel
Inzicht in hoe de belangrijkste arbeidsmarktconcurrenten zich profileren en hoe ten opzichte van de USP’s van de eigen organisatie om een unieke propositie te creëren.

Maatwerkadvies
Omdat we altijd maatwerkonderzoeken doen krijg je ook een maatwerkadvies. Dus geen standaard adviezen maar direct voor jouw specifieke organisatie toepasbare adviezen.

Onze methode

Wanneer je een doelgroeponderzoek wil gaan gebruiken om de arbeidsmarkt slim te benaderen, dan wil je uiteraard dat de data en inzichten hierin betrouwbaar zijn. Brandchart ontwikkelde een unieke onderzoeksmethode die deze betrouwbaarheid garandeert. Daarnaast zorgt onze methode ervoor dat het onderzoek direct toepasbaar is en resultaat geeft.

1. Briefingsessie

Al onze onderzoeken zijn maatwerk. In de briefingsessie bepalen we exact wat de scope van het onderzoek gaat worden. Een Brandchart consultant helpt hierin keuzes te maken op basis van best practices.

2. Onderzoek

Door een gevalideerde onderzoeksmethode met daarin de combinatie van surveying, interviewing en deskresearch zorgen we voor en betrouwbare onderzoeksopzet met een juiste steekproefgrootte.

3. Analyse en rapportage

Middels ons analysemodel zorgt een consultant voor een betrouwbare vertaling van onderzoeksdata naar inzichten. Daarnaast vertalen we inzichten naar laagdrempelige rapportages. die direct kunnen worden ingezet.

4. Presentatie

We presenteren de resultaten van onze onderzoeken altijd persoonlijk bij opdrachtgevers. Op deze wijze kunnen we vragen beantwoorden en inzichten nog meer in context plaatsen en helpen met het toepassen ervan.

Deze organisaties werken al succesvol met onze Doelgroeponderzoeken!

0