Employee Experience Onderzoek

Succesvol medewerkers binden en boeien

Krijg inzicht in de werkgeversbeleving van de eigen medewerkers.
Waar zit jouw kracht als werkgever maar ook jouw zwakke plekken in de ogen van de eigen medewerkers?
Op basis van deze inzichten kan kan er gewerkt worden aan een succesvolle employerbranding strategie om nieuwe collega’s aan te trekken of aan een succesvolle HR strategie om medewerkers te behouden en maximaal productief te laten zijn.

    Onderdelen:

Employee advocacy en loyaliteit
Welke gedeelte van de organisatie zijn ambassadeurs voor het employer brand en welk deel niet? Welk deel van de organisatie voelt minder loyaliteit naar het employer brand en loopt men dus het gevaar medewerkers te verliezen.

De beleefde cultuur
Hoe beleeft men de cultuur binnen de organisatie; wat zijn positieve en wat zijn aandachtspunten? Analyseer of de beleefde cultuur past bij de gewenste cultuur.

De beleefde purpose
Hoe beleven medewerkers de purpose, ofwel het overstijgende doel van de organisatie? Krijg inzichten of dit aansluit bij de gewenste purpose van de organisatie.

Beleefd werkgeverschap
Inzicht in hoe aantrekkelijk het werkgeverschap van de organisatie wordt ervaren aan de hand van een veertigtal touchpoints. Vergelijking met wat relevante doelgroepen belangrijk vinden in werk en werkgeverschap.

Verschillende invalshoeken
Analyses vanuit verschillende invalshoeken (organisatieonderdeel, doelgroep, man/vrouw) hoe werknemers tegen de employee experience aan kijken.

Maatwerk
Binnen elk onderzoek is er de mogelijkheid om een aantal maatwerkvragen op te laten nemen. Hierdoor kan je het onderzoek naadloos laten aansluiten op de behoefte van de organisatie.

Employee advocacy en loyaliteit
Welke gedeelte van de organisatie zijn ambassadeurs voor het employer brand en welk deel niet? Welk deel van de organisatie voelt minder loyaliteit naar het employer brand en loopt men dus het gevaar medewerkers te verliezen.

De beleefde cultuur
Hoe beleeft men de cultuur binnen de organisatie; wat zijn positieve en wat zijn aandachtspunten? Analyseer of de beleefde cultuur past bij de gewenste cultuur.

De beleefde purpose
Hoe beleven medewerkers de purpose, ofwel het overstijgende doel van de organisatie? Krijg inzichten of dit aansluit bij de gewenste purpose van de organisatie.

Beleefd werkgeverschap
Inzicht in hoe aantrekkelijk het werkgeverschap van de organisatie wordt ervaren aan de hand van een veertigtal touchpoints. Vergelijking met wat relevante doelgroepen belangrijk vinden in werk en werkgeverschap.

Verschillende invalshoeken
Analyses vanuit verschillende invalshoeken (organisatieonderdeel, doelgroep, man/vrouw) hoe werknemers tegen de employee experience aan kijken.

Maatwerk
Binnen elk onderzoek is er de mogelijkheid om een aantal maatwerkvragen op te laten nemen. Hierdoor kan je het onderzoek naadloos laten aansluiten op de behoefte van de organisatie.

Onze Methode

Dit onderzoek is overigens niet een medewerkertevredenheidsonderzoek omdat we het employer brand en de beleving daarbij meten en niet (alleen) de tevredenheid. Dit doen we met volgens de volgende methode.

1. Briefingsessie

In de briefing sessie bepalen we samen exact de opzet van het onderzoek. Welke delen van de organisatie of gehele organisatie gaan we onderzoeken? Ook kijken we samen naar maatwerkvragen die opgenomen kunnen worden in het onderzoek.

2. Surveying en interviews

In deze stap zetten we een door Brandchart ontwikkelde en gevalideerde survey in die we uitzetten onder de medewerkers van de organisatie.Middels enkele interviews onder een representatieve afspiegeling van de medewerkers van de organisatie brengen we verder verdieping aan binnen de resultaten vanuit de survey.

3. Analyse en Rapportage

Naar aanleiding van de resultaten uit de survey en interviews maakt een consultant van Brandchart een uitgebreide analyse. Deze analyse wordt door de consultant in een overzichtelijk en toepasbaar rapport weergegeven.

4. Presentatie

Na afronding van het onderzoek en rapportage geeft de consultant van Brandchart een presentatie (bijv. voor directie) of een workshop om de stap inzichten uit het onderzoek naar het toepassen ervan zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Enthousiast geworden?

Benieuwd wat ons Employee Experience Onderzoek voor je kan betekenen? Stel ons je onderzoeksvraag!

Deze organisaties werken al succesvol met onze inzichten!

Enthousiast geworden?

Benieuwd wat ons Employee Experience Onderzoek voor je kan betekenen? Stel ons je onderzoeksvraag!

0