Employee Experience Onderzoek

Diepgaand inzicht in de Employer Brand beleving

Talent journey model
Campus
Arbeidsmarkt
organisatie

Het employer brand van een organisatie wordt altijd gevormd door de medewerkers van de organisatie zelf. Ze bepalen samen hoe het is om bij een organisatie te werken. Wanneer je dus wil gaan bouwen aan een sterk employer brand is het belangrijk inzicht te krijgen in hoe medewerkers de organisatie als werkgever ervaren of de Employee Experience. Wat zijn je sterke en zwakke punten als werkgever?

Het Employee Experience onderzoek van Brandchart geeft antwoord op de vragen hoe medewerkers het huidige employer brand van de organisatie ervaren. Middels een diepgaand en betrouwbaar onderzoek brengen we nauwkeurig in beeld wat de huidige Employee Experience is.

Onze Methode

Dit onderzoek is overigens niet een medewerkertevredenheidsonderzoek omdat we het employer brand en de beleving daarbij meten en niet (alleen) de tevredenheid.

Briefing sessie

In de briefing sessie bepalen we samen exact de opzet van het onderzoek. Welke delen van de organisatie of gehele organisatie gaan we onderzoeken? Ook kijken we samen naar maatwerkvragen die opgenomen kunnen worden in het onderzoek.

Surveying

In deze stap zetten we een door Brandchart ontwikkelde en gevalideerde survey in die we uitzetten onder de medewerkers van de organisatie.

Interviews

Middels enkele interviews onder een representatieve afspiegeling van de medewerkers van de organisatie brengen we verder verdieping aan binnen de resultaten vanuit de survey.

Analyse en rapportage

Naar aanleiding van de resultaten uit de survey en interviews maakt een consultant van Brandchart een uitgebreide analyse. Deze analyse wordt door de consultant in een overzichtelijk en toepasbaar rapport weergegeven.

Presentatie/workshop

Na afronding van het onderzoek en rapportage geeft de consultant van Brandchart een presentatie (bijv. voor directie) of een workshop om de stap inzichten uit het onderzoek naar het toepassen ervan zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Het resultaat

Wanneer het onderzoek is afgerond ontvang je een laagdrempelig en direct toepasbaar rapport. In dit rapport staan de volgende onderdelen:

Employee advocacy en loyalty

Welke gedeelte van de organisatie zijn ambassadeurs voor het employer brand en welk deel niet? Welk deel van de organisatie voelt minder loyaliteit naar het employer brand en loopt men dus het gevaar medewerkers te verliezen.

Beleefde cultuur

Hoe beleeft men de cultuur binnen de organisatie; wat zijn positieve en wat zijn aandachtspunten?

Beleefde purpose

Hoe beleven medewerkers de purpose/overstijgende doel van de organisatie?

Beleefd werkgeverschap

Hoe aantrekkelijk wordt het werkgeverschap van de organisatie ervaren aan de hand van een veertigtal touchpoints?

Meer weten over onze employee experience onderzoeken dan komen we uiteraard graag bij je langs of bellen we even. Gebruik het contactformulier aan de rechterkant van deze pagina en dan nemen we snel contact met je op. Je kunt ook de factsheet over ons employee experience onderzoek onder aan deze pagina downloaden.

Stel ons jouw vraag!

Benieuwd wat ons Employee Experience onderzoek voor je kan betekenen? Stel ons dan, geheel vrijblijvend, je onderzoeksvraag!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Deze organisaties gingen je voor

ONLINE TRAINING VACATURETEKSTEN SCHRIJVEN

KRACHTIGE VACATURES DIE OPTIMAAL VINDBAAR ZIJN

Een goede vacaturetekst is het ultieme middel om snel, veel en kwalitatieve kandidaten te laten reageren op een vacature. In deze online training reiken we je een methode aan waarmee je elke keer weer de beste vacaturetekst maakt die ook nog eens gevonden wordt! Leer hier hoe je de ultieme vacaturetekst kan opbouwen. Download de Online Training!

VOLG HIER JE ONLINE TRAINING!