Arbeidsmarkt Imago Onderzoek

Haarscherp inzicht in hoe de arbeidsmarkt jou als werkgever ziet

700+

OPGELEVERDE ONDERZOEKEN

8,5

KLANT TEVREDENHEID

500+

TEVREDEN OPDRACHTGEVERS

Je wil voor jouw organisatie gaan starten met het bouwen van het employerbrand of bent hier al een tijdje mee bezig. Je hebt echter geen idee waar je staat met jouw employerbrand of wat het succes is van jouw employerbrandingstrategie. Met het imago onderzoek van Brandchart maken we inzichtelijk wat de positie van jouw organisatie als werkgever in de arbeidsmarkt is. Informatie die je in kan zetten om budget voor employerbranding te krijgen (noodzaak aantonen) en het laten zien van het succes van jouw employerbrandingstrategie. Ben jij klaar om employerbranding meer datagedreven te maken?

Inhoud onderzoek

Bekendheid en voorkeur

In dit deel van het onderzoek brengen we in kaart hoe bekend de organisatie is en hoeveel voorkeur de organisatie als werkgever geniet onder relevante doelgroepen.

Geholpen associatieprofiel

Met welke werkgeverseigenschappen associeert de arbeidsmarkt (zowel in positieve als negatieve zin) de organisatie als werkgever op basis van een ongeholpen uitvraag.

Open associatieprofiel

Met welke werkgeverseigenschappen associeert de arbeidsmarkt (zowel in positieve als negatieve zin) de organisatie als werkgever op basis van een ongeholpen uitvraag.

Mediaprofiel

Compleet inzicht in het mediagedrag van een doelgroep zoals oriëntatiegedrag, social mediagedrag, algemeen mediagedrag, vaksites en vakevents.

Concurrentieprofiel

Hoe ziet de arbeidsmarkt de concurrenten (associaties, bekendheid en voorkeur) en waar zitten de verschillen met het eigen employerbrand.

Maatwerk advies

Maatwerk advies hoe de organisatie de inzichten uit het imago onderzoek direct kan toepassen om meer succes te boeken in de arbeidsmarkt.

Bekendheid en voorkeur

In dit deel van het onderzoek brengen we in kaart hoe bekend de organisatie is en hoeveel voorkeur de organisatie als werkgever geniet onder relevante doelgroepen.

Geholpen associatieprofiel

Met welke werkgeverseigenschappen associeert de arbeidsmarkt (zowel in positieve als negatieve zin) de organisatie als werkgever op basis van een ongeholpen uitvraag.

Open associatieprofiel

Met welke werkgeverseigenschappen associeert de arbeidsmarkt (zowel in positieve als negatieve zin) de organisatie als werkgever op basis van een ongeholpen uitvraag.

Mediaprofiel

Compleet inzicht in het mediagedrag van een doelgroep zoals oriëntatiegedrag, social mediagedrag, algemeen mediagedrag, vaksites en vakevents.

Concurrentieprofiel

Hoe ziet de arbeidsmarkt de concurrenten (associaties, bekendheid en voorkeur) en waar zitten de verschillen met het eigen employerbrand.

Maatwerk advies

Maatwerk advies hoe de organisatie de inzichten uit het imago onderzoek direct kan toepassen om meer succes te boeken in de arbeidsmarkt.

Onze Methode

Brandchart ontwikkelde een zeer robuuste onderzoeksmethode om jouw imago in de arbeidsmarkt haarscherp in beeld te brengen. De door ons ontwikkelde methode bestaat uit vier stappen:

1. Briefingsessie

Al onze onderzoeken zijn maatwerk. In de briefingsessie bepalen we exact wat de scope van het onderzoek gaat worden. Een Brandchart consultant helpt hierin keuzes te maken op basis van best practices.

2. Onderzoek

Door een gevalideerde onderzoeksmethode met daarin de combinatie van surveying, interviewing en deskresearch zorgen we voor en betrouwbare onderzoeksopzet met een juiste steekproefgrootte.

3. Analyse en rapportage

Middels ons analysemodel zorgt een consultant voor een betrouwbare vertaling van onderzoeksdata naar inzichten. Daarnaast vertalen we inzichten naar laagdrempelige rapportages. die direct kunnen worden ingezet.

4. Presentatie

We presenteren de resultaten van onze onderzoeken altijd persoonlijk bij opdrachtgevers. Op deze wijze kunnen we vragen beantwoorden en inzichten nog meer in context plaatsen en helpen met het toepassen ervan.

Deze organisaties werken al succesvol met onze Imago onderzoeken!

0