Imago Onderzoek

Krijg grip op jouw werkgeversmerk

Krijg haarscherp inzicht in jouw werkgeversmerk
Wanneer je als organisatie aan het werkgeversmerk wil gaan werken dan is er altijd een eerste essentiële stap;
inzicht in wat het imago van de organisatie als werkgever op dit moment is.
Met het Imago Onderzoek van Brandchart krijg je een zeer betrouwbaar en scherp beeld van jouw imago als werkgever in de arbeidsmarkt. Inzichten waarop je structureel voort kunt bouwen en de organisatie steeds meer als favoriete werkgever kunt positioneren.

    Onderdelen:

Bekendheid en voorkeur
Welk percentage van het onderzochte deel van de arbeidsmarkt is bekend met jouw organisatie als werkgever? Welk percentage van het onderzochte onderdeel van de arbeidsmarkt heeft een voorkeur voor jouw organisatie als werkgever?

Geholpen associatieprofiel
Met welke workdrivers associeert het onderzochte onderdeel van de arbeidsmarkt jou als werkgever (zowel in positieve als negatieve zin). Vergelijk of deze associaties overeen komen met wat de doelgroep belangrijk vindt in werk en werkgeverschap.

Open associatieprofiel
Met welke kenmerken associeert het onderzochte onderdeel van de arbeidsmarkt jou als werkgever. Hierin maken we een onderscheid tussen positieve en negatieve associaties zodat je weet waarom mensen wel en waarom niet bij je zouden willen werken.

Mediaprofiel
Compleet inzicht in het mediagedrag zoals oriëntatiegedrag, social mediagedrag, vaksites en vakevents. Op basis van dit inzicht kan er effectief gecommuniceerd worden met voor de organisatie belangrijke doelgroepen.

Concurrentieprofiel
Inzicht in hoe de arbeidsmarkt jouw belangrijkste concurrenten zie op basis van geholpen en open associaties. Deze inzichten helpen om de eigen organisatie onderscheidend te positioneren als werkgever.

Maatwerk
Binnen elk onderzoek is er de mogelijkheid om een aantal maatwerkvragen op te laten nemen. Hierdoor kan je het onderzoek naadloos laten aansluiten op de behoefte van de organisatie.

Bekendheid en voorkeur
Welk percentage van het onderzochte deel van de arbeidsmarkt is bekend met jouw organisatie als werkgever? Welk percentage van het onderzochte onderdeel van de arbeidsmarkt heeft een voorkeur voor jouw organisatie als werkgever?

Geholpen associatieprofiel
Met welke workdrivers associeert het onderzochte onderdeel van de arbeidsmarkt jou als werkgever (zowel in positieve als negatieve zin). Vergelijk of deze associaties overeen komen met wat de doelgroep belangrijk vindt in werk en werkgeverschap.

Open associatieprofiel
Met welke kenmerken associeert het onderzochte onderdeel van de arbeidsmarkt jou als werkgever. Hierin maken we een onderscheid tussen positieve en negatieve associaties zodat je weet waarom mensen wel en waarom niet bij je zouden willen werken.

Mediaprofiel
Compleet inzicht in het mediagedrag zoals oriëntatiegedrag, social mediagedrag, vaksites en vakevents. Op basis van dit inzicht kan er effectief gecommuniceerd worden met voor de organisatie belangrijke doelgroepen.

Concurrentieprofiel
Inzicht in hoe de arbeidsmarkt jouw belangrijkste concurrenten zie op basis van geholpen en open associaties. Deze inzichten helpen om de eigen organisatie onderscheidend te positioneren als werkgever.

Maatwerk
Binnen elk onderzoek is er de mogelijkheid om een aantal maatwerkvragen op te laten nemen. Hierdoor kan je het onderzoek naadloos laten aansluiten op de behoefte van de organisatie.

Onze Methode

Brandchart ontwikkelde een zeer robuuste onderzoeksmethode om jouw imago in de arbeidsmarkt haarscherp in beeld te brengen. De door ons ontwikkelde methode bestaat uit vier stappen:

1. Briefingsessie

In de briefing sessie bepalen we samen exact de opzet van het onderzoek. Welke delen van de arbeidsmarkt (doelgroepen, geografische groepen, diversiteitsgroepen etc.) gaan we bevragen. Ook bepalen we welke maatwerkvragen je graag opgenomen ziet in het onderzoek.

2. Surveying

In deze stap zetten wij een door Brandchart ontwikkelde en gevalideerde survey in die we uitzetten onder de in de briefing bepaalde doelgroepen.

3. Analyse en Rapportage

Naar aanleiding van de survey resultaten maakt een consultant van Brandchart een uitgebreide analyse van de resultaten. Deze resultaten worden door de consultant in een overzichtelijk en toepasbaar rapport door de consultant weergegeven.

4. Presentatie

Na afronding van het onderzoek en rapportage geeft de consultant van Brandchart een presentatie (bijv. voor directie) of een workshop om de stap inzichten uit het onderzoek naar het toepassen ervan zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Enthousiast geworden?

Benieuwd wat ons Imago Onderzoek voor je kan betekenen? Stel ons je onderzoeksvraag!

Deze organisaties werken al succesvol met onze Imago onderzoeken!

Enthousiast geworden?

Benieuwd wat ons Imago Onderzoek voor je kan betekenen? Stel ons je onderzoeksvraag!

0