Arbeidsmarkt Imago Onderzoek
Haarscherp inzicht in hoe de arbeidsmarkt jou als werkgever ziet
700+
OPGELEVERDE ONDERZOEKEN
8,5
KLANT TEVREDENHEID
500+
TEVREDEN OPDRACHTGEVERS
Je wil voor jouw organisatie gaan starten met het bouwen van het employerbrand of bent hier al een tijdje mee bezig. Je hebt echter geen idee waar je staat met jouw employerbrand of wat het succes is van jouw employerbrandingstrategie. Met het imago onderzoek van Brandchart maken we inzichtelijk wat de positie van jouw organisatie als werkgever in de arbeidsmarkt is. Informatie die je in kan zetten om budget voor employerbranding te krijgen (noodzaak aantonen) en het laten zien van het succes van jouw employerbrandingstrategie. Ben jij klaar om employerbranding meer datagedreven te maken?
Inhoud onderzoek
Geholpen associatieprofiel
Met welke werkgeverseigenschappen associeert de arbeidsmarkt (zowel in positieve als negatieve zin) de organisatie als werkgever op basis van een ongeholpen uitvraag.
Open associatieprofiel
Met welke werkgeverseigenschappen associeert de arbeidsmarkt (zowel in positieve als negatieve zin) de organisatie als werkgever op basis van een ongeholpen uitvraag.
Mediaprofiel
Compleet inzicht in het mediagedrag van een doelgroep zoals oriëntatiegedrag, social mediagedrag, algemeen mediagedrag, vaksites en vakevents.
Concurrentieprofiel
Hoe ziet de arbeidsmarkt de concurrenten (associaties, bekendheid en voorkeur) en waar zitten de verschillen met het eigen employerbrand.
Maatwerk advies
Maatwerk advies hoe de organisatie de inzichten uit het imago onderzoek direct kan toepassen om meer succes te boeken in de arbeidsmarkt.
Onze Methode
Brandchart ontwikkelde een zeer robuuste onderzoeksmethode om jouw imago in de arbeidsmarkt haarscherp in beeld te brengen. De door ons ontwikkelde methode bestaat uit vier stappen:
1. Briefingsessie
Al onze onderzoeken zijn maatwerk. In de briefingsessie bepalen we exact wat de scope van het onderzoek gaat worden. Een Brandchart consultant helpt hierin keuzes te maken op basis van best practices.
2. Onderzoek
Door een gevalideerde onderzoeksmethode met daarin de combinatie van surveying, interviewing en deskresearch zorgen we voor en betrouwbare onderzoeksopzet met een juiste steekproefgrootte.
3. Analyse en rapportage
Middels ons analysemodel zorgt een consultant voor een betrouwbare vertaling van onderzoeksdata naar inzichten. Daarnaast vertalen we inzichten naar laagdrempelige rapportages. die direct kunnen worden ingezet.
4. Presentatie
We presenteren de resultaten van onze onderzoeken altijd persoonlijk bij opdrachtgevers. Op deze wijze kunnen we vragen beantwoorden en inzichten nog meer in context plaatsen en helpen met het toepassen ervan.
Deze organisaties werken al succesvol met onze Imago onderzoeken!



