Imago Onderzoek

Haarscherp inzicht in hoe de arbeidsmarkt jou ziet

Talent journey model
campus
arbeidsmarkt
organisatie

Een employer brand heb je altijd; de arbeidsmarkt heeft altijd al een beeld bij je als werkgever. Op het moment dat je besluit dat je het employer brand meer wil gaan managen (en uiteindelijk dus meer en beter talent aan te trekken) is een belangrijke eerste stap om inzicht te krijgen hoe de arbeidsmarkt je nu ziet. Hoe bekend ben je, ben je favoriete werkgever of hoe ziet de arbeidsmarkt je als werkgever? Belangrijk vragen om een antwoord op te krijgen.

Het antwoord op deze vragen (en meer) geven we je middels ons maatwerk Imago-Onderzoek. Een zeer betrouwbaar en toepasbaar onderzoek naar de beleving van je employer brand in de arbeidsmarkt. Met de inzet van ons imago-onderzoek krijg je grip op je employer brand!

Onze Methode

Brandchart ontwikkelde een zeer robuuste onderzoeksmethode om jouw imago in de arbeidsmarkt haarscherp in beeld te brengen. De door ons ontwikkelde methode bestaat uit vier stappen:

Briefing sessie

In de briefing sessie bepalen we samen exact de opzet van het onderzoek. Welke delen van de arbeidsmarkt (doelgroepen, geografische groepen, diversiteitsgroepen etc.) gaan we bevragen. Ook bepalen we welke maatwerkvragen je graag opgenomen ziet in het onderzoek.

Surveying

In deze stap zetten wij een door Brandchart ontwikkelde en gevalideerde survey in die we uitzetten onder de in de briefing bepaalde doelgroepen.

Interviews

In stap drie nemen wij interviews af onder de interne en externe doelgroep. We doen dit om verder verdieping aan te brengen aan de resultaten van de survey.

Analyse en rapportage

Naar aanleiding van de survey resultaten maakt een consultant van Brandchart een uitgebreide analyse van de resultaten. Deze resultaten worden door de consultant in een overzichtelijk en toepasbaar rapport door de consultant weergegeven.

Presentatie/workshop

Na afronding van het onderzoek en rapportage geeft de consultant van Brandchart een presentatie (bijv. voor directie) of een workshop om de stap inzichten uit het onderzoek naar het toepassen ervan zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Het resultaat

Wanneer het onderzoek is afgerond ontvang je een laagdrempelig en direct toepasbaar rapport. In dit rapport staan de volgende onderdelen:

Bekendheid

Welk percentage van het onderzochte deel van de arbeidsmarkt is bekend met jouw organisatie als werkgever?

Voorkeur

Welk percentage van het onderzochte onderdeel van de arbeidsmarkt heeft een voorkeur voor jouw organisatie als werkgever?

Associatieprofiel

Met welke kenmerken associeert het onderzochte onderdeel van de arbeidsmarkt jou als werkgever. Hierin maken we een onderscheid tussen positieve en negatieve associaties zodat je weet waarom mensen wel en waarom niet bij je zouden willen werken.

Mediaprofiel

In het media profiel zie je precies terug via welke kanalen (social media, generieke media, vaksites etc.) jij met het voor jou relevante deel van de arbeidsmarkt jouw employerbrand kunt gaan communiceren.

Maatwerkvragen

In elk imago-onderzoek kunnen maatwerk vragen opgenomen worden. In de rapportage worden de resultaten hiervan uitgebreid uitgewerkt.

Meer weten over onze imago onderzoeken dan komen we uiteraard graag bij je langs of bellen we even. Gebruik het contactformulier aan de rechterkant van deze pagina en dan nemen we snel contact met je op. Je kunt ook de factsheet over ons imago-onderzoek onder aan deze pagina downloaden.

Stel ons jouw vraag!

Benieuwd wat ons Imago Onderzoek voor je kan betekenen? Stel ons dan, geheel vrijblijvend, je onderzoeksvraag!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Deze organisaties gingen je voor

PROFITEER VAN ONZE KENNIS!


Ontvang jij onze nieuwsbrief al? Schrijf je dan snel in en ontvang nog snel jouw recruitment template handboek voor het einde van het jaar!

Profiteer van onze kennis