Salaris benchmark onderzoek

Slimme beloningsstrategieën ontwerpen

700+

ONDERZOEKEN OPGELEVERD

8,5

KLANT TEVREDENHEID

500+

TEVREDEN OPDRACHTGEVERS

Je krijgt steeds vaker te horen dat de arbeidsvoorwaarden van jouw organisatie niet competitief genoeg zijn en dat je daardoor niet het juiste talent kunt aantrekken en behouden. Je weet echter niet zeker of dit daadwerkelijk zo is en bent op zoek naar betrouwbare data hierover. Met het Brandchart Salaris Benchmarkonderzoek krijg je alle inzichten in de beloning van voor jouw organisatie belangrijke doelgroepen. Daarbij krijg je niet alleen inzicht in de harde arbeidsvoorwaarden data maar ook in hoe belangrijk en aantrekkelijk bepaalde arbeidsvoorwaarden zijn. Met deze inzichten kun je een slimme beloningsstrategie bouwen voor jouw organisatie. Ben jij ook klaar om jouw beloningsstrategie data gedreven te maken?

Inhoud onderzoek

Benchmark
Welke concrete en specifieke primaire, secundaire en tertiaire arbeidsvoorwaarden krijgt een specifieke doelgroep in de arbeidsmarkt.

Belangrijkheid
Hoe belangrijk zijn specifieke arbeidsvoorwaarden voor een doelgroep zodat de beloningsstrategie hierop gebaseerd kan worden.

Aantrekkelijkheid
Hoe aantrekkelijk worden diverse arbeidsvoorwaarden van de organisatie bevonden door de eigen medewerkers zodat hier eventueel op geoptimaliseerd kan worden.

Compleetheid
Welke arbeidsvoorwaarden mist een specifieke doelgroep op dit moment bij hun werkgever zodat hierop ingespeeld kan worden vanuit de organisatie.

Maatwerkadvies
Op basis van alle inzichten uit het onderzoek wordt een advies gegeven wat de meest succesvolle beloningsstrategie voor de organisatie is.

Benchmark
Welke concrete en specifieke primaire, secundaire en tertiaire arbeidsvoorwaarden krijgt een specifieke doelgroep in de arbeidsmarkt.

Belangrijkheid
Hoe belangrijk zijn specifieke arbeidsvoorwaarden voor een doelgroep zodat de beloningsstrategie hierop gebaseerd kan worden.

Aantrekkelijkheid
Hoe aantrekkelijk worden diverse arbeidsvoorwaarden van de organisatie bevonden door de eigen medewerkers zodat hier eventueel op geoptimaliseerd kan worden.

Compleetheid
Welke arbeidsvoorwaarden mist een specifieke doelgroep op dit moment  bij hun werkgever zodat hierop ingespeeld kan worden vanuit de organisatie.

Maatwerkadvies
Op basis van alle inzichten uit het onderzoek wordt een advies gegeven wat de meest succesvolle beloningsstrategie voor de organisatie is.

Onze methode

Wanneer je een doelgroeponderzoek wil gaan gebruiken om de arbeidsmarkt slim te benaderen, dan wil je uiteraard dat de data en inzichten hierin betrouwbaar zijn. Brandchart ontwikkelde een unieke onderzoeksmethode die deze betrouwbaarheid garandeert. Daarnaast zorgt onze methode ervoor dat het onderzoek direct toepasbaar is en resultaat geeft.

1. Briefingsessie

Al onze onderzoeken zijn maatwerk. In de briefingsessie bepalen we exact wat de scope van het onderzoek gaat worden. Een Brandchart consultant helpt hierin keuzes te maken op basis van best practices.

2. Onderzoek

Door een gevalideerde onderzoeksmethode met daarin de combinatie van surveying, interviewing en deskresearch zorgen we voor en betrouwbare onderzoeksopzet met een juiste steekproefgrootte.

3. Analyse en rapportage

Middels ons analysemodel zorgt een consultant voor een betrouwbare vertaling van onderzoeksdata naar inzichten. Daarnaast vertalen we inzichten naar laagdrempelige rapportages. die direct kunnen worden ingezet.

4. Presentatie

We presenteren de resultaten van onze onderzoeken altijd persoonlijk bij opdrachtgevers. Op deze wijze kunnen we vragen beantwoorden en inzichten nog meer in context plaatsen en helpen met het toepassen ervan.

Deze organisaties werken al succesvol met onze Doelgroeponderzoeken!

0