Talent Journey Model

Wanneer je als werkgever maximaal succesvol wil zijn op de arbeidsmarkt dan is een strategische aanpak noodzakelijk. Om toptalent aan te trekken zul je als werkgever invloed moeten uitoefenen op de gehele Talent Journey. Dit betekent dat je binnen alle drie de segmenten actief moet zijn: de campus, de arbeidsmarkt en de eigen organisatie.

Campus

De poort van de arbeidsmarkt wordt gevormd door het onderwijs. Het is daarom ook van groot belang dat je als organisatie inzicht hebt in wat er op de campus van de diverse relevante onderwijsinstellingen gebeurt. Niet alleen de grootte van het aanbod is hierbij belangrijk, maar ook zaken zoals wat pas afgestudeerden belangrijk vinden in hun eerste baan, hun eerste werkgever en hoe zij zich hierop oriënteren. Deze inzichten kun je vervolgens inzetten om jong talent voor jouw organisatie te werven, maar ook om het werkgeversmerk bij de poort van de arbeidsmarkt meteen goed neer te zetten. Bij Brandchart doen wij diepgaand onderzoek naar jong starterstalent op de campus. Zo verbinden wij hen met organisaties die het belang van een goed werkgeversmerk, en daarmee de toegang tot startend toptalent, erkennen.

homepage_slider_1-min
homepage_slider_2-min

Arbeidsmarkt

De arbeidsmarkt wordt steeds complexer. Nieuwe beroepen, toenemende specialisatie, een korte verblijfstijd en ga zo maar door. Het wordt dan ook steeds lastiger om overzicht te houden op de voor jou relevante arbeidsmarkt. Wat vinden professionals belangrijk in hun werk, hoe oriënteren zij zich en wat is het imago van jouw organisatie? Wanneer deze vragen onbeantwoord blijven, is het lastig, al dan niet onmogelijk, om het beste talent aan te trekken voor jouw organisatie. Wij concentreren ons binnen de arbeidsmarkt op twee belangrijke elementen: het in kaart brengen van de voor jou relevante doelgroepen en het vaststellen van jouw imago onder professionals op de arbeidsmarkt. Zo krijg jij, middels toepasbare en betrouwbare inzichten, grip op de arbeidsmarkt en ben je in staat de beste professionals uit de markt aan te trekken.

Organisatie

Een goede positie op de arbeidsmarkt begint bij diepgaand inzicht in wie je zelf bent als werkgever. Wat is jouw kracht en waar liggen jouw zwaktes? Welke cultuur heerst er in jouw organisatie, geloven medewerkers in de doelstellingen en wat voor werkgever ben jij op bijvoorbeeld de ontwikkeling van mensen en de arbeidsvoorwaarden? Wanneer je inzicht hebt in dit soort zaken ben je niet alleen beter in staat toptalent aan te trekken, maar ook om ze voor langere tijd aan jouw organisatie te binden. Om dit inzichtelijk te maken hebben wij een werkgeversonderzoek ontwikkeld waarbij er als het ware een röntgenfoto wordt gemaakt van jouw organisatie als werkgever. Deze inzichten kun je gebruiken om jouw werkgeversmerk sterk in de markt te zetten en om het algemene HR beleid middels HR Marketing verder effectief te maken.

homepage_slider_3-min

Interesse?

Wil jij ook toepasbare en concrete adviezen over hoe je jouw resultaten kunt verbeteren? Neem vrijblijvend contact met ons op om te kijken wat wij voor jou kunnen betekenen!

Of bekijk ons laatste nieuws en meetups

Wil je meer lezen over wat ons bezighoudt? Ga dan naar ons laatste nieuws en meetups!

Interesse?

Wil jij ook toepasbare en concrete adviezen over hoe je jouw resultaten kunt verbeteren? Neem vrijblijvend contact met ons op om te kijken wat wij voor jou kunnen betekenen!

Of bekijk ons laatste nieuws en meetups

Wil je meer lezen over wat ons bezighoudt? Ga dan naar ons laatste nieuws en meetups!