Waarom jij ons beloningsonderzoek inzet
Voor het beste talent aantrekken/behouden
Heb aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden voor zowel nieuw als bestaand talent
Voor meer harde data en minder sentiment
Beslis niet vanuit onderbuikgevoel maar op basis van data en inzichten
Voor aansluiting bij marktontwikkelingen
Voer een competitieve beloningsstrategie richting concurrenten

Benchmark
Welke concrete en specifieke primaire, secundaire en tertiaire arbeidsvoorwaarden krijgt een specifieke doelgroep in de arbeidsmarkt.
Belangrijkheid en aantrekkelijkheid
Hoe belangrijk zijn specifieke arbeidsvoorwaarden voor een doelgroep? Baseer hier de beloningsstrategie op.
Hoe aantrekkelijk worden diverse arbeidsvoorwaarden van de organisatie bevonden door de eigen medewerkers? Optimaliseer op deze data je beloning strategie.


Wees volledig
Welke arbeidsvoorwaarden mist een specifieke doelgroep op dit moment bij hun werkgever? Speel hierop in vanuit de organisatie.
Deze stappen doorloop je tijdens het onderzoek
Briefingsessie
Al onze onderzoeken zijn maatwerk. In de briefingsessie bepalen we exact wat de scope van het onderzoek gaat worden. Een Brandchart consultant helpt hierin keuzes te maken op basis van best practices.
Onderzoek
Door een gevalideerde onderzoeksmethode met daarin de combinatie van surveying, interviewing en deskresearch zorgen we voor en betrouwbare onderzoeksopzet met een juiste steekproefgrootte.
Analyse en rapportage
Middels ons analysemodel zorgt een consultant voor een betrouwbare vertaling van onderzoeksdata naar inzichten. Daarnaast vertalen we inzichten naar laagdrempelige, direct inzetbare rapportages.
Presentatie
We presenteren de resultaten van onze onderzoeken altijd persoonlijk bij opdrachtgevers. Op deze wijze kunnen we vragen beantwoorden en inzichten nog meer in context plaatsen en helpen met het toepassen ervan.
Tevreden samenwerkingen met





Benieuwd hoe beloningsonderzoek jouw organisatie laat groeien?

Gino Ammerlaan
Accountmanager