Waarom jij diversiteit en inclusie onderzoek inzet
Voor een helder en eerlijk beeld van inclusiviteit
Inzichten in hoe inclusief je als organisatie wordt ervaren door de eigen medewerkers
Voor een beter bereik van diversiteitsdoelgroepen
Inzichten in welke kanalen specifieke diversiteitsgroepen gebruiken
Voor een praktische vertaling van D&I beleid
Een plan van aanpak gericht op concreet resultaat met betrekking tot D&I doelstellingen

Inclusiveitsonderzoek
Inzichten hoe medewerkers, en in het bijzonder diversiteitsdoelgroepen (etniciteit, geslacht, fysieke gesteldheid etc.), inclusiviteit binnen de organisatie ervaren.
Diversiteitsonderzoek
Wat vinden de verschillende diversiteitdoelgroepen belangrijk in werk- en werkgeverschap. Gebruik dit om succesvolle diversiteitsproposities te bouwen.


Analyse en advies
Op basis van een uitgebreide analyse van het inclusiviteits- en diversiteitsonderzoek wordt er aangegeven hoe zowel de inclusiviteit en diversiteit binnen de organisatie verhoogd kan worden.
Deze stappen doorloop je tijdens het onderzoek
Briefingsessie
Al onze onderzoeken zijn maatwerk. In de briefingsessie bepalen we exact wat de scope van het onderzoek gaat worden. Een Brandchart consultant helpt hierin keuzes te maken op basis van best practices.
Onderzoek
Door een gevalideerde onderzoeksmethode met daarin de combinatie van surveying, interviewing en deskresearch zorgen we voor en betrouwbare onderzoeksopzet met een juiste steekproefgrootte.
Analyse en rapportage
Middels ons analysemodel zorgt een consultant voor een betrouwbare vertaling van onderzoeksdata naar inzichten. Daarnaast vertalen we inzichten naar laagdrempelige, direct inzetbare rapportages.
Presentatie
We presenteren de resultaten van onze onderzoeken altijd persoonlijk bij opdrachtgevers. Op deze wijze kunnen we vragen beantwoorden en inzichten nog meer in context plaatsen en helpen met het toepassen ervan.
Tevreden samenwerkingen met





Benieuwd hoe D&I onderzoek jouw organisatie laat groeien?

Gino Ammerlaan
Accountmanager