Waarom jij ons doelgroep onderzoek inzet
Voor de beste werkgeversboodschap
Ken jouw doelgroep van binnen en van buiten dankzij diepgaande inzichten in de voorkeuren van de doelgroep
Voor een hoger bereik
Op basis van mediagedrag weet jij het grootste deel van de doelgroep te bereiken
Voor lagere mediakosten
Zet alleen effectieve mediakanalen in zodat je geen onnodige kosten maakt

Demografisch profiel
Alle inzichten over de samenstelling van de doelgroep; grootte doelgroep, man/vrouw verhouding, opleidingsachtergrond, regionale spreiding.
Media en communicatieprofiel
Compleet inzicht in het mediagedrag van een doelgroep zoals oriëntatiegedrag, social mediagedrag, algemeen mediagedrag, vaksites en vakevents. Inzicht in diverse communicatievoorkeuren van de doelgroep zoals tone of voice, persoonlijkheid en soorten communicatiemiddelen zoals video of tekst.


Werkprofiel
Compleet inzicht in wat de doelgroep belangrijk vindt in werk en werkgeverschap maar ook reisbereidheid, verhouding passief/actief en werkfrustraties.
Concurrentieprofiel
Inzicht in wie de belangrijkste arbeidsmarktconcurrenten zijn en op welke wijze zij zich profileren op de arbeidsmarkt (welke USP’s gebruiken ze?).


De hoogste standaarden voor onderzoek
De kwaliteit van ons onderzoek staat bij ons op nummer één. Met alles wat wij doen nemen we de betrouwbaarheid en validiteit van onze data in acht. Wij doen wat we zeggen en zeggen wat wij doen. Zo leveren wij zowel toepasbare als betrouwbare data.
Alle inzichten zijn voorzien van een maatwerkadvies specifiek voor de opdrachtgever.
Deze stappen doorloop je tijdens het onderzoek
Briefingsessie
Al onze onderzoeken zijn maatwerk. In de briefingsessie bepalen we exact wat de scope van het onderzoek gaat worden. Een Brandchart consultant helpt hierin keuzes te maken op basis van best practices.
Onderzoek
Door een gevalideerde onderzoeksmethode met daarin de combinatie van surveying, interviewing en deskresearch zorgen we voor en betrouwbare onderzoeksopzet met een juiste steekproefgrootte.
Analyse en rapportage
Middels ons analysemodel zorgt een consultant voor een betrouwbare vertaling van onderzoeksdata naar inzichten. Daarnaast vertalen we inzichten naar laagdrempelige, direct inzetbare rapportages.
Presentatie
We presenteren de resultaten van onze onderzoeken altijd persoonlijk bij opdrachtgevers. Op deze wijze kunnen we vragen beantwoorden en inzichten nog meer in context plaatsen en helpen met het toepassen ervan.
Op basis van een kritische intake weet Brandchart een kwalitatief én relevant onderzoek op te tuigen dat rekening houdt met de context van onze organisatie.”

Sophie Grandia
Adviseur Arbeidsmarkt Marketing bij Achmea
Benieuwd hoe doelgroep onderzoek jouw organisatie laat groeien?

Gino Ammerlaan
Accountmanager
Tevreden samenwerkingen met




