Naast ons interne onderzoek hebben wij het doelgroepen onderzoek gebruikt als basis voor onze Werknemersbelofte (Employer Value Proposition). Het heeft ons inzichten gegeven die wij hebben meegenomen in onze employer branding en recruitmentstrategie.”

Vishal Gainda
Recruiter
Waarom jij ons doelgroep onderzoek inzet?
Voor de beste werkgeversboodschap
Ken jouw specifieke doelgroep van binnen en van buiten door diepgaande inzichten in deze doelgroep.
Voor een hoger bereik
Zorg dat jij de doelgroep echt weet te raken doordat jij weet wat de doelgroep belangrijk vindt.
Voor lagere mediakosten
Zet alleen effectieve mediakanalen in met de hoogste clicks en bespaar op je mediabudget.

Demografisch profiel
Alle inzichten over de samenstelling van de doelgroep zoals o.a. doelgroep grootte, man/vrouw verhouding, opleidingsachtergrond en regionale spreiding.
Media en communicatieprofiel
Compleet inzicht in het mediagedrag van een doelgroep zoals in het oriëntatiegedrag, social media gebruik, algemeen mediagedrag en voorkeuren voor vaksites en vakevents. Daarnaast ook inzicht in de communicatievoorkeuren van de doelgroep zoals de tone of voice, karaktereigenschappen en soorten communicatiemiddelen (video vs. tekst).


Werkprofiel
Compleet inzicht in wat de doelgroep belangrijk vindt in werk en werkgeverschap maar ook reisbereidheid, verhouding passief/actief op zoek naar een baan en werkfrustraties.
Concurrentieprofiel
Inzicht in wie de belangrijkste arbeidsmarktconcurrenten zijn en op welke wijze zij zich profileren op de arbeidsmarkt zoals bijvoorbeeld inzicht in welke USP’s de concurrentie gebruikt.


De hoogste standaarden voor onderzoek
De kwaliteit van ons onderzoek staat bij ons op nummer één. Met alles wat wij doen nemen we de betrouwbaarheid en validiteit van onze data in acht. Wij doen wat we zeggen en zeggen wat wij doen. Zo leveren wij zowel toepasbare als betrouwbare data.
Alle inzichten zijn voorzien van een maatwerkadvies specifiek voor de opdrachtgever.
Wij voeren ook internationaal onderzoek uit.
Deze stappen doorloop je tijdens het onderzoek
Briefingsessie
Al onze onderzoeken zijn maatwerk. In de briefingsessie bepalen we exact wat de scope van het onderzoek gaat worden. Een Brandchart consultant helpt hierin keuzes te maken op basis van best practices.
Onderzoek
Door een gevalideerde onderzoeksmethode met daarin de combinatie van surveying, interviewing en deskresearch zorgen we voor en betrouwbare onderzoeksopzet met een juiste steekproefgrootte.
Analyse en rapportage
Middels ons analysemodel zorgt een consultant voor een betrouwbare vertaling van onderzoeksdata naar inzichten. Daarnaast vertalen we inzichten naar laagdrempelige, direct inzetbare rapportages.
Presentatie
We presenteren de resultaten van onze onderzoeken altijd persoonlijk bij opdrachtgevers. Op deze wijze kunnen we vragen beantwoorden en inzichten nog meer in context plaatsen en helpen met het toepassen ervan.
Op basis van een kritische intake weet Brandchart een kwalitatief én relevant onderzoek op te tuigen dat rekening houdt met de context van onze organisatie.”

Sophie Grandia
Adviseur Arbeidsmarkt Marketing bij Achmea
Benieuwd hoe doelgroep onderzoek jouw organisatie laat groeien?

Gino Ammerlaan
Accountmanager
Tevreden samenwerkingen met




