Employer brand onderzoek

Zonder sterk employer brand weten sollicitanten je niet te vinden en blijven vacatures onvervuld of krijg je niet het gewenste talent binnen.

Met het employer brand onderzoek bouw je een duurzaam en succesvol employer brand. Op basis van data/inzichten (zowel intern als extern) creëer je een succesvolle en duurzame employer branding strategie.

Ben jij klaar om een duurzaam employer brand te bouwen?

icon

Voor een succesvolle arbeidsmarktpositie

Kandidaten weten de organisatie sneller en in grotere aantallen te vinden dankzij een onderscheidende positie

icon

Voor een duurzame arbeidsmarktstrategie

Een lang houdbare arbeidsmarktstrategie dankzij een sterke basis vanuit inzichten uit het onderzoek

icon

Voor een sterker intern draagvlak

Door een logisch objectieve strategie krijg je de stakeholders mee in de beste keuzes voor de organisatie

De kracht van twee onderzoeken in één

Voor het creëren van een sterke employer branding strategie zijn er zowel externe inzichten (imago op de arbeidsmarkt) als interne inzichten (beleving van huidige medewerkers bij de organisatie als werkgever). In het employer brand onderzoek worden beide typen inzichten gecombineerd voor het beste resultaat.

Extern employer brand onderzoek

In dit deel van het onderzoek brengen we de bekendheid en voorkeur in kaart, welke associaties (positief/negatief) de arbeidsmarkt bij de organisatie als werkgever heeft en hoe de arbeidsmarkt de concurrenten (associaties, bekendheid en voorkeur) ziet.

Intern employer brand onderzoek

In dit deel van het onderzoek brengen we het beleefde werkgeverschap en het gewenste werkgeverschap van de eigen medewerkers in kaart.

Employee Value Proposition (EVP)

Op basis van de inzichten uit het onderzoek formuleren we samen een duurzame Employee Value Proposition (EVP).

Wat begon met een deelname aan de Graspr Imago mondde al snel uit in een partnership. De match? Een gedeelde ambitie om recruitment marketing en employer branding écht op hoger niveau te tillen en de behoefte om dit praktisch en doordacht aan te pakken.

Lotte van Santen

Senior employer branding manager bij Gemeente Rotterdam

Benieuwd hoe employer brand onderzoek jouw organisatie laat groeien?

Gino Ammerlaan

Accountmanager

Tevreden samenwerkingen met