Waarom jij gebruik wil maken van de Employer Brand Designer©?
Voor een ijzersterk employer brand
Via onze succesvolle methode bouwen we samen een ijzersterk employer brand.
In minder tijd het beste resultaat
Door onze ervaring zijn we in staat om samen met jullie employer branding in korte tijd neer te zetten.
Om opgedane kennis te borgen
Wij zorgen ervoor dat kennis over jullie employer brand geborgd wordt binnen jullie organisatie.
Wat begon met een deelname aan de Graspr Imago mondde al snel uit in een partnership. De match? Een gedeelde ambitie om recruitment marketing en employer branding écht op hoger niveau te tillen en de behoefte om dit praktisch en doordacht aan te pakken.”

Lotte van Santen
Senior employer branding manager bij Gemeente Rotterdam

De start
Een Employer Brand Design© project starten we altijd samen. We gaan niet zomaar voor een organisatie een employer branding strategie neerzetten, maar we doen dit altijd samen. Naar aanleiding van de kick-off sessie ontvang je een efficiënte projectplanning van de consultant die jullie aanspreekpunt is voor het project.
Intern merkonderzoek
Employer branding begint altijd intern, vandaar dat we starten met een intern merkonderzoek. Binnen dit interne merkonderzoek zetten we diverse methoden in (surveyen, interviews, deskresearch) om een beeld te krijgen hoe het (gewenste) employer brand van de organisatie er uit ziet. Hierbij zetten we als basis ons Brandchart EVP model in om inzicht in de situatie te krijgen.


Extern merkonderzoek
Hoe de externe arbeidsmarkt aankijkt tegen het huidige employer brand van de organisatie is ook van belang, vandaar dat we binnen het externe merkonderzoek kijken naar hoe de arbeidsmarkt het employer brand van de organisatie ervaart (bekendheid, voorkeur en associaties), maar ook hoe er naar het employer brand van de arbeidsmarkt concurrenten wordt gekeken.
Het ontwerp
In de laatste stap gebruiken we alle input van de voorgaande stappen om tot een Employee Value Proposition (EVP) te komen. Door ons krachtige workshop proces komen we in korte tijd tot een realistisch en onderscheidend EVP. Daarnaast maken we ook een intern en extern communicatieplan (op basis van onze eigen intelligence database m.b.t oriëntatie- en mediagedrag van doelgroepen) om het EVP meteen te activeren. Uiteraard documenteren we alles zorgvuldig, zodat je nu en in de toekomst kunt blijven werken aan het employer brand.

Klaar om employer branding voor jouw organisatie te laten werken?

Gino Ammerlaan
Accountmanager
Tevreden samenwerkingen met




