Training Doelgroepmarketing

Bij sommige (schaarse) doelgroepen is het niet voldoende om alleen te werven op het moment dat er een vacature is. Voor deze doelgroepen moet je structureel een voorkeurspositie ontwikkelen zodat je sneller kandidaten genereert.

In deze training leer je hoe je succesvol ‘vacature onafhankelijk’ jouw organisatie als voorkeurswerkgever voor specifieke doelgroepen positioneert middels doelgroep marketing.

De inhoud van de training bestaat uit de volgende leersprints

Leersprint 1

Het maken van een doelgroep segmentatie gebaseerd op de vacaturevraag van de organisatie.

Leersprint 2

Het verzamelen van doelgroep intelligence en deze communiceren via een persona.

Leersprint 3

Het bepalen van een doelgroep propositie gebaseerd op aantrekkelijkheid, authenticiteit en onderscheidenheid.

Leersprint 4

Het maken van een arbeidsmarktcommunicatie plan en het activeren van diverse arbeidsmarktcommunicatie kanalen.

Leersprint 5

Resultaten van doelgroepmarketing door kunnen meten.

Voor wie is deze training bedoeld?

  • Recruitment marketeers
  • Employer brand specialisten
  • Communicatie specialisten
  • Medior/senior recruiters
  • Recruitment managers

Na het volgen van deze training ben je in staat om:

  • Een doelgroep segmentatie te maken
  • Intelligence over een doelgroep te verzamelen
  • Een doelgroep propositie te bepalen
  • Een doelgroep communicatieplan te maken
  • Doelgroep marketing door te meten

Badge

Na het afronden van de training ontvang je deze badge die je op jouw LinkedIn profiel kunt plaatsen.

All-you-can-train

Het all-you-can-train principe van de online academy van Brandchart laat jou alle trainingen volgen voor een vast bedrag per jaar. Voor maar 950 euro per jaar (excl. btw) krijg je een jaar lang toegang tot alle 20 trainingen.

Start nu met de online all-you-can-train academy

Sandor Snoeren

Managing director