De drie grootste vernieuwingen voor recruiters op LinkedIn in 2019

De drie grootste vernieuwingen voor recruiters op LinkedIn in 2019

Nu 2018 aan zijn eind komt, heeft LinkedIn een aantal nieuwe functionaliteiten bekend gemaakt voor 2019! LinkedIn is al lang niet meer weg te denken uit de dagelijkse werkzaamheden van een recruiter. Hopelijk zorgen deze functionaliteiten ervoor dat werving via LinkedIn nog effectiever wordt!

LinkedIn Events

LinkedIn Events is terug! Zoals de naam als zegt gaat LinkedIn Events ervoor zorgen dat je evenementen kan aanmaken en delen op LinkedIn. Het aanmaken van events lijkt qua gebruik op Facebook. De eventhouder kan deelnemers uitnodigen, maar deelnemers kunnen zichzelf ook aanmelden. Daarnaast kan er informatie over het event, zoals gastsprekers, worden gedeeld.

Wat kun jij hier dan mee als recruiter? Door netwerk- en kennisbijeenkomsten en sollicitatiedagen actief te delen op LinkedIn zal het bereik groter worden en kom je gemakkelijker in contact met jouw gewenste doelgroep. Om optimaal gebruik te maken van LinkedIn Events is het aan te raden om huidige medewerkers te stimuleren hun netwerk uit te nodigen voor de bijeenkomsten. Stimuleer daarnaast deelnemers om nieuwe deelnemers toe te voegen.

Stories op LinkedIn

Inmiddels wordt er hardop gespeculeerd over LinkedIn Stories. Net als op bijvoorbeeld Snapchat zou ook LinkedIn bezig zijn met het ontwikkelen van korte, actuele verhaallijnen. Hoe LinkedIn Stories er concreet uit komt te zien is nog onbekend.

LinkedIn Stories heeft grote gevolgen voor Recruiters op LinkedIn. Op andere social media kanalen zien wij namelijk dat stories ervoor zorgen dat reguliere statusupdates minder gezien worden. Een aanpassing in de social media strategie is dus nodig. Wel is LinkedIn Stories een toegankelijk middel om laagdrempelige berichten met de doelgroep te delen. Deel bijvoorbeeld foto’s uit de kantine of over inhousedagen.

Objective based advertising

De campagnemanager van LinkedIn is al meerdere keren op de schop gegaan. Nu komt er een nieuwe versie van ‘Objective based advertising’. Het wordt dan ook mogelijk om geadverteerde inmails en messages te versturen.

Ook het versturen van gesponsorde inmails en messages biedt natuurlijk kansen voor recruiters. Via LinkedIn kan de doelgroep namelijk erg goed worden bereikt. Verwacht wordt wel dat de kosten van de advertenties hoog zullen zijn. Wees daarnaast kritisch in hoeverre de doelgroep openstaat voor geadverteerde inmails en messages. Vaak zullen we zien dat dit juist weerstand bij de doelgroep oproept.

Nieuws en updates

Schrijf je in en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.