Zijn financials eigenlijk nog wel te werven?!

Zijn financials eigenlijk nog wel te werven?!

De arbeidsmarkt staat onder grote druk. Ook bij financials. Het gevolg? “Financials hebben banen voor het uitkiezen”, aldus financieel-management.nl. De effecten hiervan zijn goed voelbaar onder werkgevers binnen die financiële sector. Met name de vacatures voor hbo- en wo-opgeleide financials zijn steeds moeilijker te vervullen.

Jobmarketing helpt bij het werven van financials

Ondanks dat de arbeidsmarkt erg krap is, moet je toch financials werven voor jouw organisatie. Om dit voor elkaar te krijgen zul je echt op moeten vallen. Jobmarketing is hierbij essentieel. Met behulp van jobmarketing breng je jouw vacatures via de juiste kanalen onder de aandacht bij potentiële kandidaten. Wanneer je gebruik maakt van de juiste kanalen, vergroot je de kans om met hen in contact te komen. Het is belangrijk dat je je hierbij niet alleen richt op de actief zoekende doelgroep, maar ook op de latente doelgroep.

Hoe bereik ik die latente kandidaat dan?

Dat je je ook moet richten op de latente kandidaat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Want waar vind je hen dan? Om op de radar te komen bij de latente doelgroep maak je gebruik van kanalen die zij veel bezoeken. Het is hierbij belangrijk dat je een kanaal kiest waarvan je weet dat de doelgroep jobmarketing gerelateerde content kan waarderen.

In het geval van financials kun je hiervoor LinkedIn (jobs) en vaksites gebruiken. Het gebruik van andere (social) mediakanalen zouden zelfs tegen je kunnen werken. Een voorbeeld van een kanaal dat je zou kunnen gebruiken is FD.nl. FD.nl biedt verschillende advertentiemogelijkheden waarmee jij jouw content onder de aandacht brengt bij de doelgroep. Daarnaast kun je ook denken aan bijvoorbeeld AMweb.nl. Zij bieden een breed scala aan mogelijkheden. Zo kun je adverteren op hun website en in hun magazine, maar ze organiseren ook events waar je partner van zou kunnen worden. Ben je op zoek naar een specifiek type financial? Onderzoek dan eens of er vaksites bestaan voor die specifieke doelgroep. Zo zou je bij het werven van een Accountant gebruik kunnen maken van Accountancyvanmorgen.nl.

Profiteer van onze kennis

Schrijf je in voor onze maillijst en blijf op de hoogste van de laatste ontwikkelingen binnen het vakgebied. Zo weet je zeker dat je niets mist!

dit vind je misschien ook interessant:

header-sidekick

sidekick

De Slimste weg naar talent. Meer en betere kandidaten werven met behulp van haarscherpe inzichten in jouw doelgroep.

academy-home

brandchart academy

Ontwikkel jezelf als recruitment of employer branding professional. wij hebben een opleiding of training die bij jou past.

home-maatwerk

maatwerk?

Heb je een specifieke vraag die niet beantwoord wordt door onze tools? Voor iedere tracker bieden wij ook maatwerkonderzoek aan.